אין כיבודים: בריטיש אירווייס תפסיק לחלק סנדוויצ'ים ושוקולד

[למדור שוקי עולם] במהלך שנועד לחסוך לחברה 26 מיליון אירו, הודיעה בריטיש איירווייס שהנוסעים בטיסות שנמשכות פחות משעתיים וחצי לא יקבלו ארוחה לאחר עשר בבוקר

חברת התעופה בריטיש איירווייס הודיעה השבוע כי החל מיום שני הקרוב יבוטלו הסנדוויצ'ים והשוקולדים שמקבלים הנוסעים בטיסות הארוכות. במסגרת קיצוצי עלויות, יצטרכו הנוסעים במחלקת התיירים בטיסות הקצרות של בריטיש איירווייס להסתפק בכעכים ובמשקה במקום בסנדוויץ', והם יקבלו כוסות חד-פעמיות במקום בקבוקי מים.

במהלך שנועד לחסוך לחברה 22 מיליון ליש"ט (26 מיליון אירו), הודיעה בריטיש איירווייס שהנוסעים בטיסות שנמשכות פחות משעתיים וחצי לא יקבלו ארוחה לאחר עשר בבוקר. הם גם לא יוכלו לרכוש מזון, אך החברה תספק להם ארוחת בוקר חינם בשעות הבוקר המוקדמות.

הצעדים, שהוכרזו בדיוק לפני שעונת החופשות מגיעה לעיצומה, נועדו לשפר את מצבה הפיננסי של החברה. לאחר שבריטיש איירליינס הפסידה 401 מיליון ליש"ט אשתקד, היא עומדת לרשום הפסד כבד נוסף, ומתכננת לגייס 680 מיליון ליש"ט במזומן כדי לשרוד את המשבר שפגע קשות בתעשיית התעופה העולמית.

ההחלטה לקצץ בקייטרינג תצמצם את ההבדלים בין בריטיש איירווייס לחברות התעופה הזולות, אמר אנדרו לובנברג, אנליסט תעופה ב-RBS. עם זאת, הוסיף לובנברג כי, בניגוד לרייאנאייר, "הם עדיין נותנים לך פחית משקה ושקית טוגנים חינם, והמחירים שלהם אינם כל-כך שונים".

בריטיש איירווייס אמרה שהמספר ההולך ומידלדל של הנוסעים במחלקה העסקית בטיסות קצרות ימשיך לקבל ארוחות צהריים וערב. נוסעים במחלקת היוקרה בטיסות ארוכות יקבלו גם ארוחה קטנה שנייה, שתכלול שוקולדים וסנדוויצ'ים.