דחייה נוספת במכרז ערוץ 10: יפורסם ביום שני הקרוב

מודעת המכרז המחודש לערוץ 10 היתה אמורה להתפרסם מחר, אולם ל"גלובס" נודע כי מועצת הרשות השנייה החליטה לדחות את פרסום המכרז ב-3 ימים, בעקבות פנייה של משרדי האוצר והתקשורת

בעקבות פנייה של משרדי האוצר והתקשורת, פרסום מכרז ערוץ 10 נדחה - בשלב זה עד יום שני הקרוב. כך נודע ל"גלובס".

היום (ה') אחר-הצהריים הודיעה יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, כי מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, הביא לידיעתה כי נעשתה אליו פנייה ממשרדי האוצר והתקשורת בבקשה לדחות את פרסום מודעת מכרז ערוץ 10 עד ליום שני הקרוב (3.8.09), וזאת במטרה למצות את המגעים בנושא.

"המלצת המנכ"ל היא כי תינתן ארכה כמבוקש. המלצה זו הינה על דעת היועץ המשפטי של הרשות. בימים האחרונים מקיים מנכ"ל הרשות דיונים עם משרדי האוצר, התקשורת ונציגי ערוץ 10, במטרה לגבש הסדר בעניין עתיד הערוץ", מסרה דאבוש.

ממועצת הרשות השנייה נמסר כי "לאור העובדה שמשרד האוצר, משרד התקשורת והרשות השנייה מנהלים מגעים למימוש הסדר עם ערוץ 10, ולאור פנית מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, ועל דעת יועמ"ש הרשות, עו"ד דורון אבני - מחליטה המועצה לדחות את פרסום מודעת המכרז מיום שישי (31.07.09) ליום שני (03.08.09), וזאת על מנת לאפשר לכל הצדדים (משרד האוצר, משרד התקשורת והרשות השנייה) למצות את התהליך".

במקביל נמשכים הדיונים בין הצדדים במטרה להגיע להסדר.

מחכים למזוז

אמש (ד') פנו היוצרים ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בעניין חובות ערוץ 10 בתחום הקולנוע בסך 24 מיליון שקל, שלגביהם ההסדר הנוכחי לא נותן פיתרון. עתה, משבחרו היוצרים לפנות למזוז בעניין זה - על משרדי התקשורת, האוצר, הרשות השנייה וערוץ 10 להמתין להחלטתו של מזוז בסוגיה.

מהלך זה של היוצרים ללא ספק מיטיב עם הרשות השנייה ומשרד האוצר, שכן האחריות בעניין זה יצאה מידיהם. אם לא היה כך, גם נושא זה היה צריך לקבל את הכרעתם ומעכב את החתימה על ההסכם.

נציין כי הבעיות שלא נפתרו עד כה הן נושא חובות ערוץ 10 בתחום הקולנוע, נושא העברת 15 מיליון שקל (בנוסף ל-15 שהערוץ התחייב להעביר כערבות) לתחום התוכן, וכאמור העברת 12 מיליון שקל בגין דמי זיכיון על-ידי הערוץ, חלקם באופן מיידי.

היוצרים: לפרסם את ההסכם המתגבש

בתוך כך, היוצרים מפעילים לחץ של הרגע האחרון ודורשים ממשרדי האוצר והתקשורת פרסום מוקדם של הסדר ערוץ 10 להארכת הזיכיון, זאת בטרם החתימה הסופית עליו.

דרישה זו באה לאחר שאתמול כאמור פנו היוצרים ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להתערב בנושא חובות הערוץ בתחום הקולנוע.

פנייה דחופה זו של מטה מאבק היוצרים הועברה היום על-ידי בא-כוחם, עו"ד אמיר רוזנברג, ובה נכתב כי "איגודי היוצרים מבקשים לדאוג לכך שכל הסדר אליו יגיעו, אם יגיעו הצדדים, יפורסם ברבים לפני אישור הפורמלי על-ידי כל גורם מוסמך. קיימת חשיבות רבה בפרסום מוקדם של הסכמים בהם מעורבים גורמי השלטון, ואשר נוגעים לעניינים בעלי חשיבות ציבורית ראשונה במעלה. פרסום ההסכם הינו בגדר מידע על מערכות פרלמנטריות, שלטוניות ופוליטיות המתקשרות בהסכמים הנוגעים לכספי ציבור".

לטענת הארגונים, הדברים מקבלים משנה חשיבות נוכח העובדה כי הסכמים אלה נעשים עם גוף פרטי. "אין מדובר בגוף פרטי 'רגיל' אלא בגוף שבתוקף זכותו לשדר הוא בעל משקל והשפעה רבה. דווקא בנסיבות אלה, חובת הפרסום המוקדם גוברת", נכתב.

לסיכום נכתב כי ארגוני היוצרים דורשים את קיום זכויות היסוד - הזכות לדעת והזכות לפקח.