עוד יום חיובי באסיה: סגרה חודש חמישי רצוף של עליות

MSCI אסיה עלה ב-58% מחודש מארס - השיג תשואה גבוהה יותר מהמדדים בארה"ב ובאירופה ■ מכפיל הרווח של המדד עלה ל-24.5 ■ שיעור האבטלה ביפן עלה ל-5.4% ביוני

הבורסות באסיה ננעלו היום (ו') בעליות וסגרו חודש חמישי ברציפות של עליות. עליות בוול סטריט אמש (ה'), דו"חות כספיים טובים מהצפוי מצד חברות מובילות ועלייה במחירי הסחורות - כל אלה עמדו מאחורי המגמה החיובית היום באסיה.

ענקית מוצרי האלקטרוניקה, סוני , דיווחה על הפסד קטן מהצפוי ברבעון השני של השנה, בעוד תכנית הקיצוץ בהוצאות שלה מניבה פירות. בנק נומורה העלה את המלצתו למניה ל"קנייה" מ"נייטרלי", והמניה זינקה. גם מניית דאטאנג קפצה בבורסת הונג קונג, לאחר שספקית החשמל הודיעה כי הרווח הנקי שלה עלה ביותר מ-50% בשל גידול בהכנסות, לא מדובר בדו"חות כספיים רשמיים של החברה, אלא בהודעה שמהווה "מתאבן" למשקיעים לקראת הדו"חות.

ניקיי 225 הנג-סנג שנחאי משולב

המדדים בוול סטריט ננעלו אמש בעליות, ולמרות השעה המוקדמת החוזים העתידיים על מדדי המניות המובילים בארה"ב אותתו על עליות של כ-0.4%. יום המסחר בוול סטריט יושפע רבות מנתוני צמיחת התמ"ג לרבעון השני בארה"ב, אשר יפורסמו שעה לפני פתיחת המסחר. בינתיים, הזינוק במחיר הנפט, אשר חצה כבר את ה-67 דולר לחבית ומושך עימו מעלה גם סחורות נוספות, מיטיב עם מניות המשאבים באסיה. בהקשר זה נזכיר את הסנטימנט החיובי במניות ריו טינטו , BHP ביליטון ו-וודסייד פטרוליום .

למעשה, מרבית החדשות היום במזרח הינן טובות, מלבד נתון התעסוקה ביפן שהראה כי שיעור האבטלה במדינה עלה לשיא של 6 שנים - 5.4% ביוני לעומת 5.2% במאי (גבוה מעט מהתחזיות המוקדמות שעמדו על 5.3%). אך המשקיעים מביטים קדימה ולא נותנים לנתון להשפיע על מצב הרוח החיובי נוכח שלל החדשות הטובות שנמצאות בשוק. מדד ה-MSCI אסיה עלה ב-1.8% והשלים זינוק של 58% מאז חודש מארס. המדד התעלה על מדדי המניות בארה"ב ובאירופה. נראה כי המשקיעים מצפים לצמיחה חזקה באסיה, שכן מכפיל הרווח הממוצע במדד הינו 24.5 בהשוואה ל-18 בתחילת השנה.