חיפשו תואם רועי ורמוס

על האתגר שמחכה לטל רז שקיבל לידיו את ירושת שוקי אברמוביץ' בדמות כלל פיננסים

כלל פיננסים מציעה לטל רז, המנכ"ל הנכנס במקום שוקי אברמוביץ', הרבה אתגרים. אחד מהם, וצפוי פחות, הוא שלא כל הדירקטוריון בטוח שהוא האדם הנכון לתפקיד. בשיחות פנימיות מחו גורמים בדירקטוריון על הצנחתו לתפקיד מהפוזיציה הנוכחית, של מנכ"ל כלל פיננסים. בדירקטוריון סברו שיש צורך במנהיג מנוסה ואנרגטי מעולם ההשקעות שיוכל לבצע בחברה שינויים מידיים - תואם רועי ורמוס.

התגובה הרשמית של כלל פיננסים נחרצת: "אנחנו מכחישים הכחשה גורפת. זה פשוט לא נכון. טל רז זוכה לתמיכה נלהבת, הוא איש מצוין ואין ראוי ממנו לעמדת מנכ"ל כלל פיננסים. מי שמפיץ שמועות מרושעות כאלו מעוניין לפגוע בחברה".

מקובל רק על בעל השליטה, נוחי דנקנר, שהביא אותו לתפקיד, על חלק מהדירקטוריון או על כולו - חובת ההוכחה עליו. טל רז, שניהל בהצלחה מרובה את ההנפקה הציבורית של סלקום בוול סטריט, נכנס בהצלחה לנעליו איציק אידלמן, סמנכ"ל הכספים הקודם של סלקום. מעבר להיותו איש כספים מבריק, הוא נחשב לאיש חריף ואנליטי, ועם זאת למנהל נבון וקשוב.

התפקיד בכלל פיננסים צפוי להיות תפקיד המנכ"ל הראשון שלו, אבל גם מבקריו יודעים שכמי שאחראי על מאות עובדים בסלקום וחתום על מאזנים של מיליארדים, קשה להגיד שמדובר באדם חסר ניסיון ניהולי.

טל רז / צילום : אלוני-מור
טל רז, ירושה לא פשוטה

הוא מקבל ירושה לא פשוטה מקודמו בתפקיד, אברמוביץ'. כלל פיננסים נחשב לארגון פוליטי, שמתאפיין בעימותים בין הסמנכ"לים למנכ"לים של החברות הבנות, בין חברת הקרנות לבין תעודות הסל.

החברה, שסיימה את שנת 2008 בהפסד העתק - 327 מיליון שקל, מתאפיינת ב"שמורות טבע" שחיות בנפרד מהניהול השוטף של החברה, כמו הדסק המוסדי וחטיבת הפרימיום, שאינם מדווחים על ביצועיהם להנהלה, והפרסום שלא כפוף לשיווק, ובחברה יש לא מעט כפילויות תפקידים. כל זה יוצב על שולחנו של רז ב-21 בספטמבר.