אורבוטק מביסה את התחזיות: הרוויחה 2.5 מיליון דולר ברבעון

הרווח הוא 7 סנט למניה בעוד שבשוק בכלל ציפו להפסד של 14 סנט למניה ■ החברה מציגה שיפור בהשוואה לרבעון הראשון ומאותתת על סוף החולשה בתחום הצגים השטוחים

חברת אורבוטק, המייצרת מערכות בדיקה בתחום המעגלים המודפסים (PCB), סבלה ברבעון השני מירידה ברווחיות ובהכנסות, אך המספרים אינם כה גרועים כפי שחזו האנליסטים בשוק. החברה סגרה את הרבעון השני עם ירידה של 10% בהכנסות ל-94 מיליון דולר וירידה של 67% ברווח הנקי (non-GAAP) ל-2.4 מיליון דולר, שהם 7 סנט למניה. כאמור, התחזיות בשוק היו גרועות הרבה יותר, שכן האנליסטים ציפו להפסד של 14 סנט למניה.

מכירות המוצרים בתחום המעגלים המודפסים ירדו ב-51% ל-16.8 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, כאשר משווים את המספרים לרבעון הראשון של 2009, ניתן לראות בבירור כי החברה השיגה שיפור בתוצאותיה: ההכנסות בתחום המעגלים המודפסים עלו ב-58% וההכנסות הכוללות עלו ב-2.1%.

הדו"חות מראים כי אורבוטק ממשיכה להפגין שליטה בהוצאותיה. לאחר שפיטרה כ-400 עובדים בחודשים האחרונים על מנת לקצץ בהוצאות, הדו"חות מראים כי ברבעון השני פחתו ההוצאות ב-14% והסתכמו ב-15.5 מיליון דולר. הוצאות המו"פ של החברה ירדו ב-15% ל-16.5 מיליון דולר. חדשות טובות נוספות מהדו"חות ניתן למצוא בסעיף המלאים של החברה, אשר ירד ב-14% ל-104 מיליון דולר.

בתום הרבעון השני עמדה מצבת המזומנים של החברה על 140 מיליון דולר, עלייה של 17% בהשוואה ל-119 מיליון דולר בתום הרבעון הראשון.

אורבוטק הודיעה בעבר כי החל מהרבעון הרביעי של 2008 היא חוותה האטה בביקושים בתחום הצגים השטוחים (FPD), האטה שנמשכה גם במחצית הראשונה של 2009. ואולם, החברה מעדכנת בדו"חותיה היום, כי "באחרונה גדל הביקוש לצגים שטוחים, בייחוד לטלוויזיות LCD ומסכי מגע. האינדיקטורים החיוביים המאותתים על צמיחה בתחום ה-FPD בטווח הבינוני נותרו ללא שינוי".