אלרוב נדל"ן מזנקת ב-6.9%: תרשום רווחי הון של 16.3 מיליון שקל

החברה שבשליטת אלרוב ישראל של אקירוב ביצעה פירעון מוקדם חלקי להלוואה לרכישת נכסים בשוויץ בהנחה ■ במקביל, מכרה נכס בשוויץ ברווח עוד לפני שהסתיימה בנייתו

אלרוב נדל"ן ומלונאות , החברה הבת של אלרוב ישראל שבשליטת אלפרד אקירוב, הודיעה כי ביצעה פירעון מוקדם חלקי להלוואות שניתנו לחברות בנות שלה לצורך מימון רכישת 5 נכסים בשוויץ. החברות הבנות, PIH (כ-74.5%) ו-PIH יפן (כ-75%) שילמו 13.8 מיליון פרק שוויצרי - סכום המגלם הנחה על החלק מההלוואה אותה פרעו, 18.4 מיליון פרנק שוויצרי.

ההפרש בין הסכומים עומד על 4.6 מיליון פר"ש, כך שאלרוב נדל"ן צפויה לרשום רווח הון של 3.4 מיליון פר"ש, בחישוב אחזקתה היחסית בחברות הבנות והפרשה למס. לפי השער היציג של אתמול (ב'), מדובר ב-11.95 מיליון שקל שיזקפו לזכות דו"חותיה הכספיים ברבעון השלישי.

נכון לסוף יוני, יתרת ההלוואה הסתכמה (לפני הפירעון המוקדם החלקי) הסתכמה ב-272.7 מיליון פרנק שוויצרי. יתרת האחזקות בשתי החברות הבנות מוחזקת בבעלות פרטית. אלרוב פרעה את הסכום מתוך מקורותיה שלה.

האנליסטית לאה ברמן מפועלים סער העריכה בשבוע שעבר כי אלרוב נדל"ן תרשום בדו"חות הרבעון השני גידול הוצאות המימון בסך כולל של כ-15.7 מיליון שקל לאחר מגן מס. תזרים המזומנים הנקי מהנכסים המניבים בחו"ל צפוי לגדול בשל ירידת ריבית ה-LIBOR (ריבית הבסיס לאשראי בין-בנקאי נקוב במט"ח, א"ו). המניה מומלצת על-ידה "קנייה" במחיר יעד של 75 שקל - גבוה ב-59.6% משער הפתיחה הבוקר (ג'), לאחר תשואה של 343.4% מתחילת השנה.

מכרה נכס ברווח הון לפני השלמת בנייתו

בתוך כך, PIH חתמה על הסכם למכירתו של נכס המכונה EPIC 13 בשוויץ, עוד בטרם הסתיימה בנייתו, אשר השלמתו צפויה בימים אלו. החברה הבת של אלרוב נדל"ן תקבל בתמורה למצבו הנוכחי של הנכס כ-5.75 מיליון פר"ש. השלמת העסקה מתוכננת לסוף ספטמבר.

היקף ההשקעה בנכס נכון לתאריך המאזן האחרון (סוף יוני) הסתכם בכ-3.5 מיליון פר"ש, כך שצפוי לחברה רווח הון לאחר מס של 1.25 מיליון פר"ש - 4.39 מיליון שקל. לשם השוואה, העלות הכוללת של הנכס בסיום הבניה צפויה היתה להסתכם בכ-17.4 מיליון פר"ש. לדברי החברה, שכר הדירה צפוי היה לעמוד על כ-1.05 מיליון פר"ש.

בהודעה לעיתונות, מציינת אלרוב נדל"ן כי היא ממשיכה לבחון אפשרויות השקעה בנכסים בשוויץ ובצרפת. אקירוב מסר היום כי "שתי העסקאות עליהן דיווחנו היום הינן ניצול הזדמנויות אשר מאפשרות לנו הצפת ערך. להערכתנו מחיר המכירה של EPIC 13, במיוחד לאור היקף ההשקעה הנמוך, משקף תשואה מצוינת ומגלם בתוכו את הפוטנציאל אשר עתיד לנבוע מהנכס. רכישת חלק מההלוואה שלנו במחיר חלקי התאפשרה הודות ליכולת הפיננסית ולנזילות החברה".

אלרוב נדלן