ארה"ב: לראשונה - אדם מואשם בגניבת שם דומיין

דניאל גונקלאווס, העובד בחברה לאבטחת מידע, חשוד כי לפני 3 שנים פרץ לאחד מהמחשבים של בעלי הדומיין p2p.com והסב על שמו את הבעלות עליו - ולאחר מכן הציע אותו למכירה תמורת eBay ב-111,000 דולר

דניאל גונקלאווס, ממדינת ניו-ג'רזי שבארה"ב, הוא האדם הראשון בעולם המואשם בבית משפט בגניבת שם דומיין.

גונקלאווס, בן ה-25, העובד בחברה לאבטחת מידע, נעצר בתום חקירה ממושכת ביום ה' האחרון, לאחר שלפני 3 שנים פרץ על-פי החשד לאחד מהמחשבים של בעלי הדומיין p2p.com והסב על שמו את הבעלות עליו. לאחר מכן הציע את הדומיין למכירה באמצעות אתר המכירות הפומביות eBay בתמורה ל-111,000 דולר. הקונה, שחקן ה-NBA מארק מדסן מקבוצת הלוס-אנג'לס קליפרס, לא ידע כי שם הדומיין גנוב.

מארק אוסטרובסקי, אחד מהבעלים החוקיים של הדומיין מעריך את שוויו ב-500,000 דולר. "חשיבות המעצר רבה מפני שהיא מסבה את תשומת-הלב לעובדה שאין כיום שום חקיקה המגינה על בעליהם החוקיים של שמות דומיין ברשת", אמר.

עוזר לתובע במדינת קליפורניה אומר כי מעצרים בגין גניבת שמות דומיין הם מאורע נדיר, כאשר בדרך-כלל מדובר במפיצי ספאם החוטפים את שמות הדומיין לזמן קצר על מנת להסתיע בו כדי להפיץ את דואר זבל, אולם הוא מעולם לא נתקל במקרה של אדם שגנב שם דומיין וניסה למכור אותו לאחר מכן.

ג'ון גורמן, שניהל את החקירה מטעם משטרת ניו-ג'רזי, ציין את מזלו הרע של הנאשם, מפני שאחד מהבעלים של הדומיין הגנוב הוא אלברט אנגל, משפטן.