הראלי באסיה הסתיים? - הנג-סנג ירד ב-1.5%; ניקיי איבד 1.2%

הגירעון המסחרי של אוסטרליה התכווץ לגירעון מתואם עונתית של 441 מיליון דולר אוסטרלי - אנליסטים חזו גירעון מסחרי של 800 מיליון דולר אוסטרלי ■ סוני צפויה לחשוף מכשיר e-reader ב-199 דולר למכשיר

המדדים המובילים באסיה נעלו את יום המסחר בירידות של יותר מ-1%, כאשר המשקיעים מממשים רווחים לפני שעונת הדו"חות ממשיכה, ובהובלת מדד הנג-סנג שאיבד 1.5%. מדד ניקיי של טוקיו ננעל בירידה של 1%.

בזירה הסינית, מחלקת המחקר של השווקים המתעוררים ב-RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן, מעריכה שהתרופה הסינית להאטה הכלכלית פועלת היטב. חבילת התמריצים הביאה להאצת קצב הצמיחה לכמעט 8% ברבעון השני.

עם זאת, ב-RBC מזהירים כי עודף הנזילות שבא בעקבות תכנית התמריצים הסינית, בהיקף של 586 מיליארד דולר, עלול לגרום לתופעות לוואי נרחבות, כגון בועות מחירים, ופגיעה באיכות ההלוואות הניתנות על ידי הבנקים.

בורסת סיאול ריכזה עניין, לאחר שנשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, הבטיח את שיחרורם של שני עיתונאים אמריקנים הכלואים בבית מעצר בצפון קוריאה. עם זאת, אנליסטים העריכו שביקורו של קלינטון בצפון קוריאה לא יביא להתחממות היחסים בין דרום לצפון קוריאה.

סידני סיימה בירידות של 1% על אף התכווצות הגירעון המסחרי לפער קטן מהצפוי, כאשר היצוא התחזק בעוד שהיבוא לא השתנה. נזכיר כי אתמול (ג') הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) הותיר את הריבית על 3% - בהתאם לתחזיות.

נגיד ה-RBA, גלן סטיבנס, אמר בהצהרה שפרסם הבנק בעקבות הכרזת הריבית כי "התחזית לאינפלציה מספקת מרחב להקלה נוספת של המדיניות המוניטארית". אמירה זאת מרמזת כי אין בכוונת הבנק המרכזי להמשיך ולקצץ את שער הריבית.

מדד ניקיי 225 ירד ב-1.2% ל-10,252 נקודות ■ מדד הנג-סנג איבד 1.45% ל-20,494 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב נחלש ב-1.2% ל-3,428 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 ירד ב-1% ל-4,264 נקודת ■מדד קוספי ירד ב-0.44% ל-1,559 נקודות ■ מדד סנסקס 30 .

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.26% ל-94.98 ין לדולר.

בזירת המאקרו

הגירעון המסחרי של אוסטרליה התכווץ לגירעון מתואם עונתית של 441 מיליון דולר אוסטרלי (372 מיליון דולר). אנליסטים בסקר של דאו ג'ונס חזו גירעון מסחרי של 800 מיליון דולר.

מניות בכותרות

סוני צפויה לחשוף מכשיר e-reader (מסך קריאה אלקטרוני) שיתחרה בקינדל של אמזון ויימכר ב-199 דולר למכשיר.

ענקית הכרייה BHP ביליטון מעריכה כי מלאי עפרת הברזל של סין הגיע לרוויה, ושידרגה את תחזית המחירים של חומר הגלם המשמש לייצור פלדה. ריו טינטו . ניפון סטיל .

בנק HSBC שכר יועצים לטובת ההנפקה המתוכננת בבורסת שנחאי, כשבכוונתו לגייס 5 מיליארד דולר. כך לפי "דאו-ג'ונס".

מניית קאת'י פסיפיק , חברת התעופה הרביעית בגודלה באסיה, חזרה להציג רווחים במחצית הראשונה של השנה.