ועדת הכלכלה אישרה: שלטי החוצות חוזרים לנתיבי איילון

זאת שנה וחצי לאחר שהוסרו ■ עם זאת, נאסר לתלות שלטים מהבהבים, מרצדים או מתחלפים ■ עמותת אור ירוק: "לא ברור מדוע שר התחבורה נחפז לאשר את התקנות מבלי שהוכח כי השילוט אינו מסכן את הנהגים בכביש"

שנה וחצי לאחר שהוסרו בטענה למפגע בטיחותי, ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הבוקר (ד') את הצבתם מחדש של שלטי החוצות לצד נתיבי איילון.

על-פי התקנות החדשות שאושרו פה-אחד בוועדה, ניתן יהיה להציב שילוט חוצות רק על מבנים קיימים ולא בשטחים חקלאיים. עם זאת, החוק אוסר להציב שילוט על בנייני מגורים. עוד אוסר החוק לתלות שלטים מהבהבים, מרצדים או מתחלפים, וכן חל איסור להשתמש במסכי פלזמה לצורך זה.

התקנות החדשות גובשו בעקבות חוק שהצליחו להעביר עוד בכנסת הקודמת חברי הכנסת יורם מרציאנו ויואל חסון, שקבע כי צוות משותף למשרד הפנים, התחבורה והגנת הסביבה יגבש את התנאים המותרים להצבת השילוט. צוות העבודה נעזר גם בחברת נתיבי איילון, מהנדסי ואדריכלי הרשויות המקומיות הגובלות בנתיבי איילון, ארגוני המפרסמים, מומחה מתחום האדריכלות ומומחה מתחום הפרסום. המדען הראשי של משרד התחבורה כיהן גם כיו"ר הוועדה.

גיא ברעם, הבעלים ומנכ"ל חברת ברעם פרסום מקורי, אמר היום לאחר אישור התקנות כי משרדי התחבורה, הפנים, והגנת הסביבה עשו עבודה מעמיקה שיצרה איזון אורבני נכון בנושא השילוט באיילון.

"אנו מקווים שהשילוט יחזור בהקדם, וברגע שיתקבלו כל האישורים - אנו נמשיך לפעול על-פי החוקים, ואנו מקווים כי הרשויות יחמירו עם מי שאינו עומד בכללים", אמר ברעם.

מנגד, בעמותת אור ירוק זעמו על ההחלטה. "לא ברור מדוע שר התחבורה והבטיחות בדרכים נחפז לאשר את הצבתם של שלטי החוצות בכבישים ראשיים, מבלי שהוכח כי השילוט אינו מסכן את הנהגים בכביש", אמרו בתגובה.

"בימים אלה מבצעת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מחקר הבודק את הקשר בין שלטי החוצות והסחת דעתם של נהגים. תמוהה העובדה כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים אינו ממתין לתוצאות המחקר ומאשר הצבת שלטים בכבישים ראשיים", אמרו בעמותה, והוסיפו כי בשנה שחלפה עלה מספר ההרוגים בתאונות דרכים.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, אמר כי התקנות מהוות את האיזון הנכון ביותר בין היבטים של בטיחות בדרכים, איכות הסביבה וחופש העיסוק של המפרסמים.