ויולה מתעניינת במזל"טים: משקיעה 20 מ' ד' באירונאוטיקס

תמורת ההשקעה בחברה של האחים שקד, תקבל קרן ויולה 10% באירונאוטיקס ולכן שווי החברה המשתקף בעסקה הוא 200 מיליון דולר

חברת אירונאוטיקס, יצרנית מזל"טים (מטוסים זעירים ללא טייס) הנמצאת בשליטת האחים אבי ואהרון שקד ואבי לאומי (המנכ"ל), הודיעה היום (ד') כי קרן ויולה פרייבט אקוויטי תשקיע 20 מיליון דולר בחברה. בסבב גיוס זה ייקחו חלק גם המשקיעים הקיימים בחברה והוא צפוי לעמוד על סכום כולל של 25 מיליון דולר.

תמורת ההשקעה תקבל ויולה 10% באירונאוטיקס ולכן שווי החברה המשתקף בעסקה הוא 200 מיליון דולר. עם זאת, מדובר בעסקה שהיא תלוית תשואה, כלומר אם אירונאוטיקס לא תעמוד באבני דרך מסוימות, ויולה תוכל לקבל מניות נוספות.

אירונאוטיקס מפתחת, מייצרת ומשווקת כלי טיס בלתי מאוישים עבור מדינות, צבאות וגופים אזרחיים בעולם. בבעלות החברה מספר חברות בנות המפתחות ומייצרות שורה של מוצרי הגנה וביטחון נלווים, ובהם פתרונות תקשורת, מוצרי ניווט מתוחכמים ומערכות מודיעין חדשניות.

בעלי החברה, האחים שקד, הם גם בעלי השליטה בענקית ההימורים המקוונים 888, שנסחרת בבריטניה לפי שווי של 497 מיליון דולר. אירונאוטיקס, דרך אגב, ניסתה בעבר גם לבצע הנפקה באנגליה אך נסוגה מכך על רקע תחילת ההתדרדרות בשוקי ההון לפני כשנתיים.

ויולה פרייבט אקוויטי היא קרן השקעות המתמקדת בחברות בשלות בתחומי הטכנולוגיה, וכן בחברות הפועלות בענפים אחרים, הנמצאות בשלבי צמיחה ובעלות פעילות גלובלית. הקרן מנהלת 150 מיליון דולר ומשקיעה בחברות פרטיות וציבוריות דרך הקצאת מניות ודרך רכישת אחזקות של בעלי מניות קיימים. הקרן מנוהלת בידי ארבעה שותפים - הראל בית און, אסנת רונן, יונתן קולבר וסמי תותח.

בעקבות ההשקעה, תותח ורונן ימונו לדירקטורים באירונאוטיקס. סמי תותח, שותף בוויולה פרייבט אקוויטי, ציין כי "הייצוא הביטחוני מישראל הוא אחד התחומים בהם יש לישראל יתרון בולט. יכולותיה הטכנולוגיות של אירונאוטיקס נותנות מענה לביקוש ההולך וגדל ברחבי העולם לכלי טיס בלתי מאוישים אמינים, ולמערכות ביטחוניות נלוות מתקדמות".

לדבריו, "אירונאוטיקס ניצבת בשורה הראשונה של חברות מסוגה בעולם ובאמתחתה כר נרחב של מוצרים טכנולוגיים מהחדשניים ביותר. אנו שמחים להיות שותפים של אירונאוטיקס, המצויה בחוד החנית של תחום הייצוא הביטחוני".