רם-פאואר מתמזגת עם שתי חברות קנדיות ומגייסת 140 מיליון ד'

את החברה ייסד חזי רם, מי שהיה בעבר בכיר באורמת ■ הפעילות של החברה הממוזגת תוזרם לשלד בורסאי קנדי, לפי שווי של 340 מיליון דולר ■ המשקיעים: מוסדיים מארה"ב, קנדה, אירופה ומהמפרץ הפרסי

חברת רם-פאואר שייסד חזי רם, המפתחת פרויקטים בתחום הגיאותרמי והתרמו-סולארי, תתמזג עם שתי חברות קנדיות. החברה המאוחדת תיכנס לתוך שלד בורסאי בקנדה. לצורך הפעילות המשותפת השלימה אתמול החברה המאוחדת גיוס של 140 מיליון דולר מגופים מוסדיים, ושווי החברה נקבע על 340 מיליון דולר אחרי הכסף. כך נודע ל"גלובס".

בחברת רם פאואר סירבו להשיב על שאלות בנושא או לאשר את הידיעה.

החברה הממוזגת תכלול את רם-פאואר ואת החברות הגיאותרמיות ווסטרן ופולאריס הקנדיות. הבנקים שהובילו את הגיוס הם Cormark הקנדי, וריימונד ג'יימס האמריקני-קנדי, והם שמרו לעצמם זכות ("גרין-שו") להגדיל את הגיוס ב-15% נוספים, כך שהגיוס עשוי לקפוץ לכ-160 מיליון דולר.

הכסף יועבר לחברה בעוד כשבועיים, אבל ימתין בנאמנות עד להשלמת המיזוג המשולש, שיתרחש לתוך השלד הבורסאי GTO שנסחר כעת בבורסת טורונטו בקנדה. לפי הערכות, החברה הממוזגת תיקרא אף היא רם-פאואר.

פולאריס תחזיק ב-54.1% מהחברה הממוזגת, ווסטרן תחזיק ב-29.2% ורם-פאואר תחזיק ב-15.4% אבל תוביל את החברה.

רם-פאואר, שהוקמה בתחילת 2008, מעסיקה 11 איש, כמעט כולם (10) יוצאי חברת אורמת. החברה מתמקדת בפיתוח פרויקטים גיאותרמיים ותרמו-סולאריים, תוך חתירה לקונסולידציה בענף.

בעלי המניות תומכים

רם, שהקים את החברה, כיהן כסגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי באורמת. הוא פרש ממנה כשהתברר לו שראש הפירמידה שמור למשפחת ברוניצקי, עם מינויו של יורם ברוניצקי, בנם של מייסדי ובעלי אורמת, יהודה ויהודית (דיתה) ברוניצקי, לנשיא הקבוצה.

בפרק הזמן שבין עזיבתו את אורמת להקמת רם-פאואר הוא גם התמודד על ניהול חברת החשמל אך לא זכה בתפקיד.

לשותפותיה הקנדיות של רם-פאואר יש נכסים גיאותרמיים. לווסטרן יש פרויקט גיאותרמי בהקמה, בהיקף ייצור של 35 מגוואט באזור הגייזרים בקליפורניה, ולפולאריס תחנת כוח פעילה של 10 מגוואט בניקרגואה והיא עובדת כרגע על הרחבתה עד ל-72 מגוואט.

לרם-פאואר עצמה יש אדמות בקליפורניה ונבאדה אך היא עדיין לא הקימה תחנות.

עם זאת, ל"גלובס" נודע כי היא חתמה בשבוע שעבר על חוזה למכירת חשמל בהיקף של 300 מגוואט בדרום קליפורניה, שיתממש אם וכאשר תהיה לה באזור תחנה גיאותרמית עובדת.

המשקיעים בגיוס הם מוסדיים אמריקניים, קנדיים, אירופיים ומהמפרץ הפרסי.

במידה שהמיזוג לא ייסגר, כספי הגיוס יוחזרו למשקיעים עם ריבית, אך בעלי המניות הגדולים של החברות תומכים בעסקה ועל-כן גבוהה הסבירות שהיא תיסגר.

בין יוצאי אורמת שהשתלבו ברם-פאואר, נוסף לרם, נמצאים גם דן שוחט, שהיה סגן נשיא לפיתוח עסקי וכיום הוא סמנכ"ל בכיר ברם-פאואר; אדי סדן, שכיהן באורמת כמנהל פיתוח עסקי; פול זבסוב, שהיה מנהל פיתוח עסקי באורמת; אדי קורן, שהיה מנהל שיווק; סטו ג'ונסון, שמכהן כסמנכ"ל לפעילות הגיאותרמית, וכריסטי מוריס, שהייתה באורמת עד 2005 וניהלה את נושא האישורים הסביבתיים לשדות האנרגיה.