כור גייסה 644 מיליון שקל באג"ח צמודות לקרדיט סוויס

המוסדיים רכשו אג"ח ב-344 מיליון שקל והציבור את השאר ■ כור התכוונה לגייס במקור 650 מיליון שקל

קונצרן כור המהווה חלק מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר הודיע הלילה כי גייסה באמצעות הנפקת אג"ח מסדרה ט' כ-644 מיליון שקל. הנפקת סדרת האג"ח באה בכדי להגדיל את מסגרת האשראי של החברה להשקעה בבנק השוויצרי קרדיט סוויס .

החברה התכוונה במקור בתשקיף הצעת המדף לגייס 650 מיליון שקל, כך שניתן לאמר שההיענות להצעת ההנפקה לא היתה מלאה. המשקיעים יקבלו על האג"ח ריבית קבועה של 6.7% כשבחודש פברואר 2010 יזכו במקביל לתשלום הריבית, לתשלום של 10% משיעור עליית שער מניית קרדיט סוויס בוול סטריט החל מהיום (ה-9 לאוגוסט) עד לקביעת שער הנעילה הממוצע שלה נכון ל-9 בפברואר.

המשקיעים המוסדיים מהווים כ-53% מהמשקיעים בסדרת אג"ח זו כשהתחייבו מראש לרכוש אג"ח ב-344 מיליון שקל. הציבור נענה כאמור חלקית ורכש אג"ח מסדרה זו בכ-290 מיליון שקל.

אמנם ביום ראשון הודיעה כור על כוונתה להגדיל את היקף השקעתה בבנק קרדיט סוויס ב-20%, להיקף מקסימלי של 6 מיליארד שקל, אולם בינתיים החברה דווקא בוחרת לממש חלק מאחזקתה. בימים האחרונים מכרה כור כמיליון מניות של הבנק, ותרשום רווח של 32 מיליון שקל ברבעון השלישי.
רווח זה מצטרף לרווח נוסף כתוצאה ממכירת מניות הבנק בגובה של 33 מיליון שקל, עליו דיווחה החברה ב-26 ביולי. לאחר המכירה הנוכחית מחזיקה כור בכ-29.28 מיליון מניות של קרדיט סוויס בהשקעה מצטברת של 4.64 מיליארד שקל, ומחזיקה כ-2.47% מהון המניות של הבנק.

[לאתר האג"ח]