דיווח פלסטיני: התקדמות משמעותית במו"מ לשחרור גלעד שליט

סוכנות חדשות פלסטינית מדווחת כי העסקה לשחרורו של שליט מתקרבת לסיכום, וייתכן ותצא לפועל עוד לפני סוף בחודש הבא ■ על פי הדיווח, ביום ו' אישר רה"מ נתניהו את דרישות חמאס. בכירי חמאס נמצאים בקהיר ועוסקים בפרטי העסקה האחרונים

פריצת דרך? סוכנות חדשות פלסטינית מעזה מדווחת כי העיסקה לשיחרורו של גלעד שליט מתקרבת לסיכום וייתכן ותצא לפועל עוד לפני החג המוסלמי עיד-אל פיטר החל בסוף חודש הרמאדן שבשלהי ספטמבר.

לפי הדיווח מתקיימים מגעים קדחתניים, ללא פירסום, בין חמאס לישראל באמצעות המתווכים המצריים. לטענת סוכנות החדשות, ביום שישי אישר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדיון עם בכירי מערכת הביטחון, "החלטה אסטרטגית" כלשונו, לקבל את רוב השמות ברשימת האסירים שהגיש חמאס כדי לסגור את תיק שליט.

לטענת סוכנות החדשות, הדיון התקיים בלשכת נתניהו על פי בקשת נשיא מצרים חוסני מובארק, לאחר שמצרים קיבלה איתותים חיוביים מצד חמאס. משלחת חמאס בראשות מחמוד א-זהאר שבאה אתמול מעזה לקהיר עוסקת בעניין שליט בביקור שהוגדר כפרטי, עוסקת בעניין שליט. לפי הסוכנות, סבור מובארק כי הגיעה העת להחלטות סופיות בפרשה זו, הואיל וגם חמאס מעוניין בהשלמת העסקה.

בינתיים חמאס משלימים בימים אלה סרט שהם מכינים על גלעד שליט. חמאס מתכן לשדר סרט זה במהלך חודש רמאדן בתחנה של הארגון. נתניהו שהתנגד בעבר לעסקת ג'יבריל יודע שאינו יכול להתחמק יותר מהחלטה אסטרטגית

החודש יחול יום הולדתו ה23 של גלעד. יום הולדת רביעי בשבי. ביום רביעי יחול יום הולדתו העברי של גלעד ביום זה תתקיים עצרת גדולה למען גלעד בכותל המערבי בירושלים בו תיקרא התפילה לשלומו ולשחרורו ע"י הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב מאיר ישראל לאו.

אתמול: ביקור פתע של משלחת חמאס בקהיר

משלחת חמאס מעזה בראשות בכיר הארגון ברצועה מחמוד א-זהאר, הגיעה אתמול במפתיע לקהיר. המשלחת, המונה שישה בכירים בתנועה, הועברה במעבר רפיח, ומשם - בליווי צמוד של אנשי קציני המודיעין המצרי, לקהיר.

דבר הביקור בא בהפתעה ולא פורסם מראש, גם לא בכלי התקשורת הערביים. דובר חמאס בעזה, איסמאעיל רדואן, מיהר להבהיר הערב כי מטרת הביקור אינה בשום אופן למשא ומתן בין החמאס לפת"ח, שאמור להתחדש לכאורה ב-25 באוגוסט.

על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, משלחת החמאס שעושה כעת בקהיר עשויה להמשיך ליעד אחר - כנראה להתייעצויות בדמשק.

רק השבוע הצהיר אחד מאסירי החמאס ששוחרר מבית הכלא בישראל, קרא להנהגת החמאס מטעם האסירים הפלסטינים שלא לעשות שום וויתורים ברשימת התביעות שלהם, לקראת עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.

המגעים לשיחרור שליט נכנסו להילוך גבוה


מאז מינויו של המתווך החדש בעניין שליט, חגי הדס, נכנסו המגעים לשחרורו של החייל להילוך גבוה, בתיווך המצרים. בימים האחרונים חלה התקדמות משמעותית בשיחות, והסיכומים האחרונים הושלמו ב-48 השעות האחרונות. בחמאס טוענים כי נתניהו נכנע לתנאי הארגון, ולמעשה באופן חשאי קיבל החלטות בעניין העסקה.

מקור מצרי בכיר אמר לפני כשבועיים וחצי כי המשא ומתן לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט צפוי להתחדש בקרוב - בעקבות ביקורו של ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד ראש הממשלה, עמוס גלעד, בקהיר. על פי העיתון הלונדוני "אל-חייאת", ישראל והפלסטינים הסכימו על חידוש המגעים הבלתי ישירים - באמצעות המתווך המצרי.

בעיתון מצוטט, כאמור, מקור מצרי בכיר המעורה בפרטי המשא ומתן. "המטרה היא להביא לשחרור האסירים הפלסטינים בתמורה לשחרורו של החייל השבוי בעזה, גלעד שליט", אמר המקור.