קרוגמן: "המשבר מאחורינו; התאוששות מלאה - בעוד שנתיים"

פול קרוגמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, אמר שהכלכלה העולמית עדיין זקוקה לחבילת תמריצים נוספת ■ "זה אפשרי בהחלט, אך לא וודאי, שבראייה לאחור נאמר שהמיתון הסתיים ביולי, אוגוסט או ספטמבר"

פרופסור פול קרוגמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, אמר היום (ב') כי חבילות התמריצים השונות הצליחו להציל את העולם מפני "שפל גדול שני". עם זאת, קרוגמן העריך כי יעברו לפחות כשנתיים עד להתאוששות כלכלית מלאה.

קרוגמן, פרופסור באוניברסיטת פרינסטון, שהגיע לכנס בקואלה למפור, מלזיה, אמר שהכלכלה העולמית עדיין זקוקה לחבילת תמריצים נוספת וחזה כי התמ"ג העולמי יציג צמיחה איטית בשנים הקרובות מבלי ליפול למיתון דו ספרתי.

"זה אפשרי בהחלט, אך לא וודאי, שבראייה לאחור נאמר שהמיתון הסתיים ביולי, אוגוסט או ספטמבר", אמר קרוגמן. "אני מנחש שכבר הגענו לתחתית, כאשר חודש אוגוסט יציין את היציאה מהמשבר".

נזכיר כי אתמול (א'), כלכלנים בברקליס קפיטל פרסמו סקירה תחת הכותרת "זה נגמר", בה הם מפרטים מדוע הם סבורים שהמיתון העולמי הסתיים. הכלכלנים מציינים כי "יוני היה כנראה החודש האחרון של המיתון בארה"ב".

"בחודשים האחרונים הדגשנו שההתאוששות הכלכלית בעולם הייתה מהירה מהצפוי", אומרים בברקליס. האנליסטים מסמנים את פברואר כחודש בו הסתיים המיתון באסיה ובשווקים מתעוררים אחרים בעולם, את אפריל כחודש בו יצאה גרמניה מהמיתון (גרמניה היא הכלכלה הגדולה באירופה) ואת יוני כחודש האחרון של המיתון בארה"ב.