סמנכ"ל במרכז השלטון המקומי: היו"ר שלמה בוחבוט הדיח אותי לטובת מקורבו

אורי בורה, סמנכ"ל בכיר למינהל וכספים במרכז השלטון המקומי, טוען כי היו"ר הטרי שלמה בוחבוט הורה לנשל אותו מסמכויותיו כדי למנות במקומו את ארי שטיינברג, שהיה יו"ר המטה של בוחבוט

אורי בורה, סמנכ"ל בכיר למינהל וכספים במרכז השלטון המקומי (מש"מ), טוען כי היו"ר הטרי, שלמה בוחבוט, הורה לנשל אותו מסמכויותיו כדי למנות במקומו את ארי שטיינברג, שהיה יו"ר המטה של בוחבוט.

בורה מבקש מבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב צו מניעה זמני נגד הוצאתו לחופשה כפויה אחרי 40 שנות עבודה במש"מ, ונישולו מסמכויותיו.

בורה משמש מזה 12 שנה כסמנכ"ל הכספים. באמצעות עו"ד נעמי לנדאו הוא טוען כי בשבוע שעבר, במעין "התקפת בזק", נמסרו לו 4 מכתבים על "הפקעת סמכויות", "איסור לבצע פעולות בחשבונות הבנק של מש"מ", "הערות שונות" ו"יציאה לחופשה".

לדבריו, "כלאחר יד ובמחי העט, ביטל וחיסל מנכ"ל מש"מ, רון מוסקוביץ', שזה מקרוב נכנס לתפקידו, 40 שנות עבודה מסורה של המבקש ו'זרק' אותו לביתו לחופשה כפויה - והכל תוך רמיסת כבודו כאדם ורמיסת זכויותיו כעובד".

לדבריו, מאז נבחר בוחבוט לתפקיד בינואר השנה, הוא פתח "במסע התנהלות פוגעני, כשהוא אינו בוחל באמצעים הכוללים 'ייבוש' של בורה, שלילת סמכויות, מידור ופוגענות", והכל במטרה להכניס מקורבים במקומו.

העילה הרשמית להצרת סמכויותיו היא טיוטת דו"ח ביקורת ושכר שנערך על-ידי רואה חשבון חיצוני, בעקבותיה הוחלט לסגור את מחלקת הכספים ולבטל את משרתו. אלא שלטענת בורה, בוחבוט ומוסקוביץ' אינם מוסמכים לקבל החלטות כאלה - אלא רק הנהלת מש"מ.

השופט יצחק לובוצקי סירב להוציא צו מניעה במעמד צד אחד, משום שאין מדובר בניתוק יחסי העבודה. הדיון יתקיים ב-18 באוגוסט. (עב' 8308/09).

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה: "מש"מ הוא גוף המאגד 205 רשויות מקומיות שהן נציגות תושבי ישראל, ונחשב למוסד השני בחשיבותו אחרי הממשלה. כיאה למוסד זה מינה יו"ר מש"מ משרד מוביל לייעוץ ארגוני, על מנת להתאים את מבנה הארגון לצרכי הרשויות ולתת שירות מקצועי לראשי הרשויות ולאזרחי מדינת ישראל. מובן מאליו כי בתהליך רה-ארגון יש נפגעים, ואנשים שהתרגלו לקבל שכר מופלג ופוטרו - יגיבו באופן לא אוהד. אנו מורידים את השכר באופן שיתאים לסקטור הציבורי ולא לבנקים. זכותו של כל עובד לפנות לבית הדין לעבודה".