אתר ה"פייננשל טיימס" יגבה בתוך שנה תשלום עבור מאמרים

עם בחינת האפשרות לעבור למודל של תשלום עבור מאמר, המשכה של תוכנית המנויים באינטרנט מוטלת בספק

העיתון הכלכלי "פייננשל טיימס" מתכנן לעבור לשיטת תשלום בנפרד עבור כל מאמר באתר האינטרנט שלו - כך מדווח העיתון הבריטי "גרדיאן".

כיום מציע ה"פייננשל טיימס" למשתמשים הרשומים באתרו גישה ל-10 מאמרים מדי חודש ללא תשלום, במקביל לשני מסלולים למנויים מקוונים, רגיל ופרימיום, המקנה גישה לתכנים נוספים הכלכלית הפופולרי "לקס".

עם בחינת האפשרות לעבור למודל עסקי של תשלום עבור מאמר, המשכה של תוכנית המנויים הזו מוטלת בספק.

העיתון שוקל גם לבטל את האפשרות לגישה חופשית מוגבלת לחלק ממאמריו עבור גולשים הנרשמים באתר. כיום עומד מספרם של המשתמשים הרשומים לגישה מוגבלת למאמריו על 1.4 מיליון.

"אנו בודקים אופציה של מעבר לשיטת תשלום עבור מאמר, אך עדיין שואפים להעניק לקוראינו את המגוון הרחב ביותר של אפשרויות לגשת לתכנים של 'פייננשל טיימס'", אמר מנהל העיתון, רוב גרימשאו. "אני מאמין כי נטמיע את שיטת התשלום עבור מאמר במהלך 12 החודשים הקרובים", הוסיף.

גרימשאו הדגיש גם את החשיבות של קלות התפעול של שיטת התשלומים אותה הוא מקווה להנהיג, כאשר המודל לחיקוי הוא שיטת ה"הקלקה בודדה" של האתר של אמזון ושיטת התשלומים של iTunes של אפל.

גרימשאו לא פסל את האפשרות שהעיתון יחסום כליל את הגישה החופשית לחלק ממאמריו, אך ציין את האיזון העדין הדרוש בין מתן גישה חינמית רחבה מדי לתכנים, הגורמת לירידה במספר המנויים - לבין מניעתה של גישה זו, שעלולה לגרום לירידה בהכנסות ממודעות פרסום מקוונות.