השווי הממוצע של חברות הטכנולוגיה ירד ב-6% - שפל של 5 שנים

46% מכלל גיוסי ההון נעשו ברבעון השני בשווי יורד ■ המשמעות: דילול בעלי המניות הקודמים בחברה ■ הסיבה: אי-עמידה ביעדים שהוצבו לחברות

במהלך הרבעון השני של השנה, 46% מכלל גיוסי ההון של חברות טכנולוגיה בעמק הסיליקון, נעשו בשווי יורד. כך על-פי הסקר הרבעוני של חברת עורכי הדין Fenwick & West.

מהנתונים עולה עוד כי 32% מגיוסי ההון של החברות, נעשו בהערכת שווי עולה ו-22% נעשו ללא שינוי בהערכת השווי לעומת גיוס ההון הקודם. סקר זה מלמד שלמרות התקוות שהמשבר מאחורינו, הוא עדיין מכה בחברות הטכנולוגיה הצעירות והבוגרות ופוגע בהתקדמותן.

המשמעות של גיוס הון בשווי יורד, היא דילול בעלי המניות הקודמים בחברה. גיוס בשווי יורד נעשה כאשר החברה לא מצליחה לעמוד ביעדים שהוצבו לה, משימה שכמובן הפכה קשה יותר על רקע המצב בשווקים.

שיפור בשווי עולה

בהשוואה לרבעון הראשון של השנה, נרשם שיפור קטן במספר החברות שביצעו גיוסי הון בשווי עולה, אז רק רבע מהחברות הצליחו לקבל השקעות כאלו.

על-פי עורכי הסקר, הירידה הממוצעת בערך החברות ברבעון שחלף, מוערכת ב-6%, נתון גרוע אף יותר מהרבעון הראשון של השנה, אז הערך הממוצע של החברות ירד ב-3%. הנתון לרבעון זה הוא הנמוך ביותר מאז שנת 2004.

ובכל-זאת, עורכי הסקר מגלים אופטימיות קלה לאור העובדה שיותר חברות הצליחו לגייס הון ברבעון השני של השנה לעומת הראשון, וכן לאור מספר חברות הטכנולוגיה שהצליחו לצאת להנפקה והשיפור הקל במדדי שוקי ההון.