בדרך לארץ: המחליף של הלנדקרוזר - "פראדו" 2010

לפני כולםהרכב יגיע ארצה ברבעון האחרון של השנה עם עיצוב חלקלק יותר, מתלים מתקדמים ושלדה מעודכנת

חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, תתחיל לשווק ברבעון האחרון של השנה את הדור החדש של רכב הכביש-שטח המפואר "טויוטה לנדקרוזר פראדו", היורש של רכב הכביש-שטח המפואר הנמכר ביותר בישראל בעשור האחרון.

מתמונות רשמיות ראשונות של הרכב החדש, שדלפו ביפן (בתמונות), עולה כי העיצוב החיצוני שומר על קווי המתאר המוכרים אם כי הוא יותר עגלגל ופחות זוויתי מהנוכחי. הכנפיים האחוריות מצוידות כעת בתפיחה אגרסיבית בנוסח הפאג'רו, הגריל הקדמי מודגש יותר ואת הפנסים הקיימים מחליפות יחידות היי-טק מורכבות למראה.

תמונות פנים הרכב מגלות תא שמרני יחסית, אם כי עמדת הפיקוד מצוידת בהרבה צגים אלקטרוניים זורחים, שמשולבים בין שני המחוונים העגולים המרכזיים. עוד חידוש הוא מערכת פיקוד לשליטה על פונקציות המשנה, שמשולבת משני הצדדים של חישורי ההגה.

טויוטה לנדקרוזר פראדו

הבשורה הטובה לחובבי השטח היא, שהרכב שומר על תצורת השטח הקשיחה והעמידה שלו עם שלדת סולם ומרכב נפרד, ולא נכנע לטרנד הנוכחי של "שלדה אחודה" שמכוונת בעיקר לכביש. הפרטים על המנועים טרם פורסמו אולם ביפן מעריכים כי ההיצע יכלול מנוע 4 ליטר בנזין בהספק של יותר מ-300 כ"ס וכנראה גם טורבו-דיזל חדש ורב-עוצמה בנפח 2.7 ליטר. יש לו מתלים מעודכנים, עם נוחות נסיעה משודרגת, והשקעה רבה בבטיחות הפאסיבית.

טויוטה לנדקרוזר פראדו

ביוניון מוטורס מצפים לרכב בקוצר רוח לאחר שההסתערות טרום-המיסוי-הירוק של יולי "ניקתה" כמעט לחלוטין את כל המלאי של הרכב מהדור הקיים, שהיה מיועד עד סוף השנה. הלנדקרוזר פראדו יחשף בשוק היפני ב-14 בספטמבר וכמה ימים לאחר מכון יוכלו גם המערביים לחזות בו בתערוכת פרנקפורט.