אמות עירערה - והפחיתה במיליוני שקלים את חיובי הארנונה בשני בניינים שרכשה בת"א

מדובר בשני בניינים במתחם בתי המשפט בת"א ■ הערעור הוגש על שטח החיוב בארנונה בחניונים התת-קרקעיים של הבניינים וסיווגם, על חיוב בשטחים "טכניים" בבניינים עצמם ועל חיוב שטחים נרחבים שאינם "בני חיוב"

חברת אמות השקעות מקבוצת אלוני חץ שבשליטת נתן חץ הגיעה לאחרונה לכמה הסדרי ארנונה מול עיריית תל-אביב-יפו, שהפחיתו את חיובי הארנונה של החברה במיליוני שקלים. כחלק מהשבחת הנכסים שעורכת אמות, רשמה לעצמה החברה הישג בתחום המיסוי בשני בניינים שרכשה במתחם בתי המשפט בתל-אביב.

במחצית הראשונה של 2007 רכשה אמות את בניין המשרדים בית אירופה בשדרות שאול המלך תמורת 71 מיליון שקל, וקודם לכן את מגדל אמות השקעות הסמוך (בית IBM ובית אירופה-ישראל לשעבר), בצומת הרחובות ויצמן ושאול המלך, מידי אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר תמורת 340 מיליון שקל.

לאחר רכישת הבניינים הגיש משרד עוה"ד רן הירש, המתמחה במיסוי מוניציפלי ונדל"ן, השגות על חיובי הארנונה שקיבלה אמות, ולאחר מכן אף עררי ארנונה לוועדת הערר בתל-אביב. לאחר ההתמודדות המשפטית, הצליח המשרד להקטין את סכום הארנונה אותו נדרשה אמות לשלם.

בהשגותיה ערערה אמות על שטח החיוב בארנונה בחניונים התת-קרקעיים של הבניינים וסיווגם, על חיוב בשטחים "טכניים" בבניינים עצמם, וכן בגין היות שטחים נרחבים בבניין "לא בני חיוב" בארנונה.

הקיצוץ בחיובי הארנונה לשטחי החניון נעשה בבית אמות השקעות, ושם הופחת שטח של כ-4,500 מ"ר משטח החניון (כ-65% משטח החניון הקודם), וכן הופחת הסיווג לסיווג זול יותר, כך שהתשלום עבור כל מ"ר בחניון ירד מ-41.95 שקל למ"ר לחיוב של 36.04 שקל למ"ר. בבית אירופה נעשה קיצוץ בחיובי הארנונה לשטחי המשרדים, ונכסים ששטחם הכולל 2,500 מ"ר קיבלו פטור מלא (100%) מחיובי הארנונה לתקופה של 3 שנים לפחות.

עו"ד הירש אמר כי "העוסקים במלאכה בעיריית תל-אביב מקצוענים ומומחים בתחומם, ואנו מכירים אותם ועובדים עימם במשך שנים רבות. הם גורמים לנו 'להזיע' עבור הכסף, אך מרגע שהועמדו אל מול העובדות והתשתית המשפטית שפרסנו - הגענו עימם להסדרים הנדרשים".

הירש הציע לכל גורם שבבעלותו חניון בתל-אביב לבחון מחדש את חיובי הארנונה שלו.