מנכ"ל פולאר תקשורת: "אני לא מבקש תספורת באג"ח"

בן-שאול: "ייתכן שתהיה בעיה בעיתוי התשלום הראשון" ■ ביקש היום ממחזיקי האג"ח לדחות את תשלום האג"ח הקרוב בגובה של 32 מיליון שקל ■ במקביל מנהלת החברה מו"מ עם קרנות המנוף לקבלת הלוואת מזנין

פולאר תקשורת , חברה בת של לידר החזקות והשקעות , נקלעה גם כן למשבר תזרימי והנהלת החברה ביקשה היום באסיפת אג"ח לדחות את התשלום הקרוב בתקווה שתצליח להשיג מימון ביניים עד אז. הלווואת המזנין אמורה להגיע מאחת מקרנות המנוף, אך תיאלץ את החברה לשעבד נכסים נוספים ולכך מתנגדים חלק מהמשקיעים, ובראשם בית ההשקעות מיטב.

רימון בן שאול, מנכ"ל החברה, הסביר על הניסיונות לקבל אשראי: "פנינו למספר קרנות כדי לקבל אשראי בתנאים סבירים בגובה של 32 מיליון שקל בכדי לשלם למחזיקי האג"ח את הקרן והריבית. אם יצליח זה win-win situation - כי מחזיקי האג"ח יקבלו את הכסף, ואנו נהיה בפוזיציה יותר טובה מול הקונים הפוטנציאלים של אחזקותינו ב-yes. הריבית בהתאם לנהוג בהלוואות מזנין, אך זה שווה-ערך למה שנוכל לקבל ממכירת מניות yes אם לא נמכור בלחץ".

ברקע, נזכיר שהצדדים ממתינים לפסיקה של בית המשפט בענין מיזוג בזק ו-yes שתהיה אחרי הפגרה של בית המשפט. "התמונה תתבהר בחודש הבא", הרגיע בן שאול והוסיף כי "לפולאר תקשורת יש מספיק נכסים כדי לעמוד בהתחייבויותיה. אני לא מבקש תגלחת או תספורת, אך יתכן שתהיה בעיה בעיתוי של התשלום הראשון. נקלענו לבעיית עיתוי בגלל הבעיה המשפטית במימוש מניות yes".

לפולאר תקשורת שורה ארוכה של אחזקות בחברות תקשורת וסטארט-אפ שונות, חלקן רווחיות, אך עתיד רובן לוט בערפל. האחזקות הבולטות הן 7.9% בחברת הלווין yes, כ-13% בזכיינית ערוץ 2 רשת, כ-4.6% במדיוונד, כ-4.9% ב-Aposense ו-5.1% בדי פארם, שרק היום הושלמה הנפקתה הראשונית בבורסה בתל-אביב.

בן שאול הסביר, שברשת הייתה תוכנית התייעלות ואין היום בקשה להזרים כסף לחברה. מלבד מימוש מניות יס החברה בוחנת גם מכירת אחזקותיה במקסימדיה וב-BVR כבר בוצעה עסקה.

לגבי התמורה, בן שאול הבטיח: "לא ניכנס להשקעות חדשות. במימושים - אנו בהחלט מבינים איפה אנו נמצאים". בנוסף, דיווח בן שאול שיש יש לפחות שלוש חברות בפורטפוליו שמונה בהן בנק השקעות והן נכנסות לתהליך של אקזיט. לגבי מכירת yes, אמר: "אני לא רוצה למכור את yes בלחץ. יש לי שני קונים, אבל הם יודעים את מצבי. אם הם היו יודעים שיש לי שנה אז התמונה הייתה אחרת".

מיטב הנהיגה קו אגרסיבי: "אנו לא מוכנים שהחברה תיתן שיעבודים חדשים לנושים אחרים ואנו רוצים למנוע מהחברה לעשות פעולות חד-צדדיות בלתי הפיכות, שיפגעו במחזיקי האג"ח. אני לא רוצה להיות נושה נחות", אמר ערן סטפק.

בסוף האסיפה הוחלט שתמונה נציגות למחזיקי האג"ח לאחר שהחברה התחייבה לא לשעבד במשך שבועיים אף נכס. מחזיקי האג"ח שוקלים להיכנס במקום קרן המנוף - כשהם יסכימו לדחות את התשלום הקרוב בשנה, ובתמורה יקבלו פיצוי של ריבית.

פולאר תקשורת