UBS: "פרטנר עשויה לחלק דיבידנד בהיקף 1.5 מיליארד שקל"

זוהי תחזית הדיבידנד של האנליסט דארן שאו לרבעון הראשון של 2010, מה שיעמיד את תשואת הדיבידנד בפרטנר על 25% בשנה הבאה ■ שאו על בזק: "אין צורך לחשוש ממכירות פוטנציאליות נוספות של מניות בעתיד"

שבוע רווי אירועים עבר על שוק התקשורת הישראלי. זה התחיל עם מכירת בלוק מניות בזק של גד זאבי בהיקף של 1.15 מיליארד שקל על-ידי בנק ההשקעות השווייצי UBS ונמשך ברכישת השליטה בחברת הסלולר פרטנר על-ידי אילן בן-דב תמורת 5.29 מיליארד שקל. היום, האנליסט דארן שאו מ-UBS מעלה את תחזיות הרווח לשתי החברות הללו, ממליץ לקנות את מניית בזק לקראת שדרוג הסטאטוס של ישראל ל"משק מפותח" ומעריך כי פרטנר תבצע חלוקת דיבידנד אגרסיבית.

תחילה לבזק, אותה מסקר שאו בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 9 שקלים למניה. שאו מרוצה מהדו"חות הכספיים שפרסמה בזק בשבוע שעבר, אשר גברו על התחזיות המוקדמות, ומעלה את תחזית הרווח לשנתיים הקרובות. הוא מעריך כי החברה תרוויח השנה 75 אגורות למניה (עלייה של 6.7% בהשוואה לתחזית הקודמת) ומעלה גם את התחזית ל-2010 ב-6% ל-72 אגורות למניה. לדבריו, למרות הירידה הצפויה ברווחים בשנה הבאה, ההשקעה בבזק אטרקטיבית נוכח הצמצום בהוצאות, העלייה בהכנסות החודשיות מקווי הטלפון חרף נטישת הלקוחות והצמיחה בחברת הסלולר פלאפון.

כזכור, בזק הודיעה במעמד הדו"חות על אימוץ מדיניות חלוקת דיבידנד חדשה, במסגרתה היא תחלק אחת לחצי שנה את כל רווחיה בדיבידנד. שאו מתייחס גם להפצת מניות זאבי שביצע הבנק בו הוא עובד, ואמר: "הביקוש החזק למניות מצד המשקיעים מראה לנו כי צורך לחשוש ממכירות פוטנציאליות נוספות של מניות בעתיד, הן מקבוצת אייפקס (של חיים סבן - ע.ב.י) והן של גד זאבי". נזכיר כי ביום הפצת מניות בזק מסר גורם בשוק ל"גלובס" על הביקוש הרב למניות בזק מצד משקיעים זרים ומקומיים, ואכן באותו יום עלתה המניה למרות הסנטימנט השלילי ששרר בשוק באותו יום, והיא הייתה המניה היחידה שננעלה בעליות מקרב מניות מדד המעו"ף.

"יתרה מזאת", מדגיש שאו, "הגידול בסחורה הצפה של מניות בזק הינו חיובי לקראת המעבר של ישראל לסטאטוס 'משק מפותח' ב-MSCI (העדכון ייכנס לתוקפו בחודש מאי - ע.ב.י)". הסיכון העיקרי שרואה שאו בהשקעה בבזק הוא קשיים שהרגולציה בישראל עלולה להמשיך להערים עליה.

ומכאן למניית פרטנר, עליה מחזיק שאו בהמלצת "נייטרלי" עם מחיר יעד של 73 שקל למניה, כ-4% מעל מחירה בשוק. גם במקרה זה שאו מעלה את תחזית הרווח שלו לשנתיים הקרובות, תוך שהוא מעודד מהדו"חות הכספיים שפרסמה פרטנר בשבוע שעבר, אם כי אלה כזכור היו פושרים למדי. את תחזית הרווח ל-2009 הוא מעלה ב-9% ל-6.9 שקלים למניה ואת התחזית לשנה הבאה הוא מעלה ב-4.5% ל-6.6 שקלים למניה. "רבעון חזק שהונע על ידי גידול במספר הלקוחות מעיד על שיפור במומנטום ומבטיח מחצית שנייה חזקה ב-2009", הוא אומר.

בעקבות רכישת השליטה בפרטנר העריכו גורמים בשוק כי בעל הבית החדש, אילן בן-דב, "יחלוב" את החברה על-ידי משיכת דיבידנדים אגרסיבית. נראה כי שאו נערך לכך גם כן, שהן הוא מתמחר במודל שלו תשואת דיבידנד של 17% ב-2010, ומדגיש כי "תשואת הדיבידנד עשויה להגיע ל-25%". שאו מעריך כי פרטנר תחלק דיבידנד בהיקף 800 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010, אם כי ההיקף עשוי להגיע ל-1.5 מיליארד שקל.