ערב מכירת השליטה: דו"חות פושרים לפרטנר

רווחי החברה ירדו בשיעור של 2.9% והסתכמו ב-434 מיליון שקל החברה הצליחה לגייס 51 אלף מנויים לעומת 5,000 בלבד ברבעון הקודם

על רקע מכירתה הצפויה, פרסמה היום (ב') חברת פרטנר את תוצאותיה לרבעון השני. החברה אומנם הצליחה לגייס 41 אלף מנויים ברבעון, זאת לאחר הטראומה שספגה ברבעון הקודם אז עמד היקף המנויים על 5,000 בלבד, אך עם זאת מדובר על דוחות סבירים בלבד.

נזכיר כי בשנה שעברה הייתה זו פרטנר, בניהולו של דוד אבנר, שהתעקשה לעמוד על המשמעות הפחותה של מספר המנויים לתפקוד החברה, וכעת הצליחה להציג גיוס רב יותר של לקוחות פרי פייד (26 אלף) לעומת לקוחות פוסט פייד (15 אלף). בשורה התחתונה ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת למנוי) שלה ירד ל- 151 שקל לחודש לעומת 157 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

נציין כי לאור מצבה הנוכחי של פרטנר נמצאים מרבית הפרמטרים בדוחות כסבירים בהחלט, כך למשל ההכנסות משירותי רשת שהסתכמו ב-1,360 מיליון שקל, ירידה מתונה של 0.7% בהשוואה לרבעון המקביל. ההסבר לירידה זו נמצא בצמצום פעילות הנדידה של לקוחותיה (פחות מנויים נוסעים לחו"ל), כמו גם הכנסות נמוכות יותר מזמן אוויר, הנובעות מהורדת יחידת החיוב מ-12 שניות לשנייה אחת. לשם ההשוואה נזכיר כי ברבעון הקודם רשמה החברה ירידה של 10% בהכנסות, כך שהפעם מדובר בירידה מתונה בהרבה.

נמשכת הירידה ברווח התפעולי

ירידה נוספת נרשמה בשורת הרווח התפעולי, רווחי החברה ירדו בשיעור של 2.9% והסתכמו ב-434 מיליון שקל. בסעיף ה-EBITDA רשמה החברה עלייה מתונה שהסתכמה ב-574 מיליון שקל לעומת 564 מיליון ברבעון המקביל. יחד עם זאת יש לזכור כי השנה הוטמעה שיטת דיווח ה-IFRS בדוחות, כך שסביר להניח שהדבר היטיב עם התוצאות הנוכחיות.

אחד מהנתונים החשובים בדוחותיה של החברה הוא הצמיחה בהכנסות מנתונים ומתוכן, לא כולל הכנסות מ-SMS שהסתכמו ב-131 מיליון שקל, עלייה של 13.9% בהשוואה לרבעון המקביל. מכך ניתן לשאוב עידוד לגבי המגמה החיובית בפעילות התוכן של החברה, וזאת בייחוד על רקע התהיות שעלו בשוק בנוגע לפורטל החדש שהשיקה.

פרטנר לא מוסרת דיווחים על היקף ההצלחה שלה במפ"א, אך עם זאת נציין כי החברה הוציאה 25 מיליון שקל על הפעילות החדשה, ועל פי הערכות מספר המנויים שלה עומד על 30-35 אלף בלבד, הרבה מתחת לתחזיות המוקדמות אשר צפו לה מעל ל-100 אלף מנויים.

לסיכום נציין כי החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך של 230 מיליון שקל, ממנו צפויים ליהנות הבעלים הנוכחיים או החדשים. *