טאואר מספקת הסבר לזינוק החד במניה: חתמה על חוזה עם פוטנציאל של מאות מ' ד'

מדובר בחוזה רב שנתי, במסגרתו תפתח פלטפורמה בתחום ניהול צריכת ההספק ■ טאואר מעריכה את ההכנסות מהחוזה ב-50 מ' ד' לשנה למשך 10 שנים

בטאואר ממשיכים לספק חדשות טובות למשקיעים, ולאחר שאתמול החברה העלתה את תחזית מכירותיה לרבעון השלישי ב-24% לעומת הרבעון השני, היא מדווחת היום על הסכם רב שנתי עם חברת אינטרסיל האמריקנית (סימול ISIL), לפיתוח משותף וייצור פלטפורמה ייחודית בתחום ניהול צריכת ההספק.

ההסכם הוא בעל פוטנציאל מכירות של מאות מיליוני דולרים.

מניית החברה הגיבה להודעה בזינוק של 16.8%, המשקף לחברה שווי של 219 מיליון דולר וזאת לאחר שאתמול עם פרסום דו"חות הרבעון השני עלתה המניה ב-7.9%.

שוק בצמיחה

שוק ניהול צריכת ההספק (Power Management) נמצא בצמיחה בשנים האחרונות, ואת השימושים שלו ניתן למצוא בלא מעט מכשירי אלקטרוניקה.

כך למשל, במחשבים ניידים מושם היום דגש לא רק על המהירות אלא גם על אורך חיי הסוללה, ויש צורך ברכיב אחד שיכול לבצע אינטגרציה של מעגלי החישוב ביחד עם השליטה במתחים הגבוהים, על מנת לנהל ביעילות את צריכת ההספק בתוך הסוללה.

לפי הערכות של חברת גרטנר, שוק זה צפוי לרשום צמיחה של 9.1% בשנים הקרובות, וכעת המגמה היא לעבור מייצור רכיבים בטכנולוגיה של 0.6 מיקרון ו-0.35 מיקרון, לטכנולוגיה של 0.18 מיקרון.

חברת ג'אז, שנרכשה על-ידי טאואר בשנה שעברה, עובדת כבר היום עם אינטרסיל, ואין זה שיתוף הפעולה הראשון בן השתיים. "פיתחנו ביוזמתנו בשלוש השנים האחרונות פלטפורמה מודולרית של ניהול צריכת הספק, והיתרון הגדול עבורנו הוא שהטכנולוגיה החדשה של השוק הזה נמצאת ב-0.18 מיקרון, בדומה לטכנולוגיה בה עובד מפעל הייצור שלנו", אמר ד"ר אבי שטרום, סגן נשיא ומנהל קו המוצרים הייחודיים של טאואר, בהתייחסו להסכם החדש.

מתי צפויה טאואר לרשום הכנסות מההסכם הזה?

שטרום: "ראשית נסיים את הפיתוח, ואנחנו מצפים שבתוך שנה מהיום יתחילו להגיע לשוק מוצרים שמבוססים על הפלטפורמה. המוצרים הסופיים של הפיתוח צפויים להיות מסכים שטוחים, טלפונים סלולאריים, מחשבי כף יד ועוד. הצפי הוא למכירה של כ-50 מיליון דולר בשנה, והוא מתבסס על קצב ההעברה של המוצרים של אינטרסיל מטכנולוגיית ה-0.6 ו ה-0.35 מיקרון לטכנולוגיה החדשה".

האם קיים פוטנציאל ללקוחות נוספים בתחום זה?

"הרבה מאוד חברות שעוסקות בניהול צריכת הספק עובדות כאמור בטכנולוגיית 0.6 ו-0.35 מיקרון, והן מחפשות מישהו שיעשה להם את הפלטפורמה של הדור הבא ב-0.18 מיקרון. כאן יש להן דילמה - האם לקנות פאב בעל יכולות כאלה, או לעשות אאוטסורסינג לחברה אחרת - וכאן טמון הפוטנציאל עבורנו.

"אינטרסייל היא הסנונית הראשונה, והבחירה שלה משדרת אמון ביכולות של טאואר, הן הפיננסיות והן הטכנולוגיות, ואנחנו מצפים לזכות בלקוחות נוספים שהיו על הגדר עד עכשיו, הן מארצות-הברית והן מאסיה".