פקח בחוף תל-ברוך: הצעירים החשודים ברצח כבר תקפו כאן

אמר לחדשות 2: "אני ראיתי את הצעירים האלה שכביכול חשודים ברצח כבר בשבוע שעבר, מסתובבים כאן בחוץ, תוקפים אנשים ופורצים למכוניות" ■ הסניגורים של הנאשמים מעכבים את נתיחת הגופה

האם הצעירים החשודים ברצח לאונרד (אריה) קרפ מוכרים לרשויות החוק? איבראהים, פקח מתנדב בחוף בתל ברוך, אמר לחדשות 2 הלילה: "אני ראיתי את הצעירים האלה שכביכול חשודים ברצח כבר בשבוע שעבר, מסתובבים כאן בחוץ, תוקפים אנשים ופורצים למכוניות".

לדבריו, זיהה אותם היום לאחר כשראה אותם בטלוויזיה. "דיווחנו למשטרה על החבורה עם שתי הבנות שהיו איתן, אך לא נעשה דבר", אמר. הוא אף סיפר כי "את אשתו של הנרצח אני רואה כל יום עושה ספורט בחוף. באותו לילה ניגשה אליי וסיפרה שהותקפה על ידי צעירים, שבעלה ברח והם רדפו אחריו".

המשטרה כבר גיבשה את החשדות שהיא מייחסת לשתי הצעירות היהודיות שנעצרו לאחר הלינץ', יחד עם שמונת הגברים מג'לג'וליה. אחת מהן היא קטינה בת 17 והחשודה השנייה בת 19. שתיהן מאזור המרכז.

החשדות, "תקיפה הגורמת חבלה של ממש" ו"קשר לפשע", הם לא בגין השתתפות ברצח עצמו, אלא עוסקים יותר באי מניעתו, אי דיווח וגם העלמת ראיות.

בית משפט השלום בתל אביב התמלא הלילה בקרובי משפחה רבים של שבעת החשודים מג'לג'וליה שהגיעו לדיון הארכת מעצרם של החשודים. אלה התקשו להאמין שמדובר בקרובים שלהם, אותם כינו "ילדים טובים".

הסניגורים של הנאשמים מעכבים את נתיחת הגופה

נתיחת גופתו של לאונרד קרפ, שנרצח בליל שבת בחוף תל ברוך בתל אביב, מתעכבת מפני שעורכי הדין של חלק מהחשודים דורשים כי פתולוג מטעמם יהיה נוכח בנתיחה - כך אמר לחדשות 2 גורם במכון לרפואה משפטית באבו כביר. בגלל הדרישה, הגופה עדיין לא נותחה ובמכון ממתינים בינתיים להנחיות מהמשטרה בנושא.

בת ה-17 מפתח תקווה, החשודה בקשירת קשר לביצוע פשע ובשיבוש הליכי חקירה, ושהייתה עם הצעירים שחשודים ברצח, שוחררה בצהריים למעצר בית. זאת לאחר שבית המשפט החליט כך במהלך הלילה, אך המשטרה התנגדה והגישה ערר - שנדחה.

הקטינה היא בת למשפחה שכבר מכירה את בתי המשפט. אחיה הגדול של החשודה הודח מהצבא בעקבות עבירות של שימוש וסחר בסמים והואשם בעבירות רכוש נוספות אשר גרמו להדחתו מצה"ל. בדיון אמר השופט כי אין נגדה הקטינה ראיות לשיבוש פעיל של החקירה.

בת ה-17 משחזרת את הרצח, אתמול

גם החיילת בת ה-19 מכפר סבא אמורה הייתה להשתחרר למעצר בית וגם בעניינה הוגש ערר. בית משפט השלום בתל אביב החליט בתום הדיון להאריך את מעצרה בשלושה ימים נוספים. השופט אמר כי בנוגע לחיילת, יש חשד סביר לשיבוש אקטיבי של החקירה.

הוריה ועורך הדין של בת ה-19 אמרו בדיון כי "יש לה בעיות קוגניטיביות קשות". במהלך הדיון היא השתדלה להסתיר את פניה, וקשה היה לקרוא את הבעות פניה. שתי החשודות שתקו במהלך הדיון.

חשד: קטין בן 17 היה הגורם המרכזי בקטטה

מעצרם של שמונת הצעירים החשודים מג'לג'וליה הוארך הלילה. אחד מהם גם הוא קטין בן 17, אשר ככל הנראה היה הגורם המרכזי שהוביל לקטטה שבסופה נרצח קרפ בן ה-59.

מעצרו של הנער הוארך בחמישה ימים. מעצרם של ארבעה חשודים נוספים הוארך בעשרה ימים. מעצרם של שני חשודים הוארך בארבעה ימים ומעצרו של חשוד נוסף הוארך ביומיים.


המשטרה עדיין חוקרת את אירועי אותו לילה שבו הותקפו בני משפחת קרפ בחוף הים בתל אביב. גורם במשטרה, אשר מהווה נדבך מרכזי בחקירה, סיפר שאותו קטין נראה באותו ערב מטריד את בתו של קרפ. על פי החשד התנהגותו הבוטה היא שהובילה בסופו של דבר לקטטה האכזרית.

חוף תל ברוך / צלם: מץ 76