למרות המס: 400 הזמנות לפריוס ב-3 שעות, מחסור בקורולה

יוניון מוטורס קיבלה הזמנות בשווי 60 מיליון שקל לפריוס - כולן מלקוחות פרטיים ■ מחסור בדגם ה-2 ליטר של מאזדה 3 החדשה ובפוקוס סטיישן ■ גם חברות הליסינג מדווחות על ביקוש גואה לדגמי יד שנייה

הביקושים לכלי רכב חדשים מסרבים להירגע, למרות עליית המסים. חברת יוניון מוטורס, למשל, רשמה אמש באירוע ההשקה של הטויוטה "פריוס" החדשה כ-400 הזמנות בשווי כ-60 מיליון שקל. המכונית, שעולה 152 אלף שקל, אינה משובצת כרגע בקבוצת שווי שימוש 4 וכל ההזמנות הן של לקוחות פרטיים. ההזמנות נרשמו בסניפי טויוטה ברחבי הארץ בתוך שלוש שעות בלבד ומעל 6,000 איש הגיעו לסניפים באירוע ההשקה שנערך במוצ"ש. מועד האספקה להזמנות חדשות הוא אוקטובר.

במקביל מסתמן כיום מחסור במספר דגמי מפתח, בעיקר יפנים וקוריאנים שמבוקשים על ידי שוק הליסינג. בטויוטה, למשל, מקבלים כיום הזמנות לדגמי ה-GLI וה"סאן" של הקורולה האוטומטית הרגילה (לא רובוטית) לאספקה בסביבות נובמבר וגם הזמנות חדשות לשברולט "קרוז" מתקבלות כיום לחודש אוקטובר. אחת הנהנות כרגע מהמחסור היא דלק רכב, שעיתוי השקת המאזדה 3 החדשה מצא אותה עם מלאים גדולים באמצע הקיץ. עם זאת, גם בדלק קיים מחסור בדגמים מסוימים, בין השאר דגם ה-2 ליטר של המאזדה 3 החדשה והפוקוס סטיישן, שלקוחות המתינו לו מספר חודשים.

במקביל מדווחות חברות ליסינג גדולות על ביקוש גואה לדגמי יד שנייה ועל "קרחות" גדולות במגרשי היד-השנייה, שהיו עמוסים עד לא מכבר. באחת החברות מדווחים על רשימות המתנה לדגמים מבוקשים, שצפויים להשתחרר בתום עונת ההשכרה של הקיץ ולקראת סוף השנה.

עם זאת בענף מעריכים כי המחסור עדיין לא משקף את הזינוק בביקושים שצפוי ברבעון האחרון של השנה אם וכאשר יאושר המעבר לשיטת שווי שימוש רציפה בינואר 2010. האוצר מתכוון להגיש את המהלך לאישור ועדת הכספים בתחילת ספטמבר.

בכדי להילחם על ליבם של לקוחות מקבוצת שימוש 4 הודיעה היום חברת "מאיר" יבואנית הונדה, וולבו ויגואר, כי כחלק מהמהלכים השיווקיים וקידום המכירות של דגמי הונדה השונים יעמוד מחירה החדש של הסיוויק הייבריד על 147,300 שקל.