הצלחה למוצר הדגל של מזור טכנולוגיות - המניה עולה ב-3.5%

מזור השלימה 3 ניתוחים להסרת גידולים ממאירים בעמוד השדרה, וכן ניתוחים בעמוד שדרה צווארי, אשר בוצעו באמצעות המערכת הרובוטית של החברה, ה-SpineAssist ■ עם פרסום ההודעה, המניה זינקה ב-7.1%

חברת מזור טכנולוגיות דיווחה היום (א') כי השלימה בהצלחה שלושה ניתוחים להסרת גידולים ממאירים בעמוד השדרה, וכן ניתוחים בעמוד שדרה צווארי, אשר בוצעו באמצעות המערכת הרובוטית של החברה, ה-SpineAssist.

מניית מזור טכנולוגיות זינקה בבורסה בת"א ב-7.1% עם פרסום ההודעה, ונכון לזמן כתיבת שורות אלו המניה רושמת עלייה של 3.5%

ה-SpineAssist הוא מוצר הדגל של מזור, המסייע למנתחים במהלך ניתוחי עמוד שדרה במיקום כלים כירורגיים ושתלים בדיוק רב, בהתאם לתכנון מוקדם המתבצע על גבי תמונת ההדמיה של המנותח. ייחודה של המערכת הוא ביכולתה לסייע למנתחים לבצע ניתוחים בפולשנות מזערית ותוך הקטנה מהותית של כמות הקרינה לה נחשפים החולה והמנתח במהלך הניתוח.

המערכת של מזור תשמש להדגמת היתרונות של המערכת הרובוטית, ותסייע למכירת מערכת SpineAssist בשוק הרוסי בעתיד. למזור הסכם עם מפיץ בעל ניסיון רב בהפצת ציוד כירורגי לניתוחי עמוד שדרה ברוסיה, והיא צופה לקבל ממנו הזמנות נוספות גם עבור מרכזים רפואיים אחרים ברוסיה. לצורך החדירה לשוק הרוסי המפיץ הקצה משאבים ייעודיים לרבות אנשי מכירות ותמיכה טכנית.

הניתוחים התבצעו במרכז הנוירוכירורגי הלאומי ברוסיה, וזכו לתגובות חיוביות ביותר מצוות הרופאים המנתחים. המרכז הנוירוכירורגי הלאומי במוסקבה הוא בית חולים אוניברסיטאי, המשמש אתר הדרכה ומרכז מצוינות, בו לומדים רופאים את הפרוצדורה הניתוחית.

בנוסף לשימוש הקליני והמסחרי שמבוצע ב-SpineAssist בניתוחי עמוד שדרה של הגב התחתון והמרכזי, המערכת מאפשרת כעת גם ניתוחי עמוד שדרה צווארי בגישה אחורית, דבר שהוכח לאחרונה בהצלחה במסגרת ניתוח ראשון שבוצע בגרמניה. ניתוחים בעמוד השדרה הצווארי נחשבים למסובכים ולרגישים ביותר בשל הסיכון הרב לפגיעה בעצבים סמוכים, דבר שעלול לגרום לשיתוק. ניתוחים צוואריים מהווים כ-30% משוק ניתוחי עמוד השדרה, ובחלקם נדרש המנתח להחדיר שתלים בפרוזדורי עצם, שרוחבם מילימטרים בודדים, הגובלים ברקמות עצבים וכלי דם מהותיים, המובילים דם ותקשורת עצבית אל המוח וממנו.

מנכ"ל מזור טכנולוגיות, אורי הדומי, מציין כי "הצלחת שלושת הניתוחים המסובכים היא עדות נוספת לרמת הדיוק והיציבות הגבוהה של טכנולוגיית ה-SpineAssist שפיתחנו. תגובת הרופאים ברוסיה אישרה שיכולות המערכת ורמת דיוק ההנחיה באמצעותה, איפשרה להם להעניק לחולים טיפול שלא ניתן היה לבצע ללא השימוש ברובוט. אנו מעריכים כי הבשלת היישום הנוסף של מוצר ה-SpineAssist היא בעלת ערך קליני ומסחרי מהותי לחברה, ותאפשר למזור להציע את מוצר ה-SpineAssist לשימוש קהל לקוחות שציפה לו ועד כה לא קיבל מענה לצרכיו".

מזור טכנולוגיות ניתוחיות עוסקת בפיתוח מכשור רפואי עבור ניתוחים כירורגיים מונחי הדמיה לצורך ניווט של כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית. החברה התקינה במהלך השבועות האחרונים את מערכת ה-SpineAssist גם במחלקה הנוירוכירורגית של בית החולים Charite ברלין בגרמניה.