אזור התעשייה העיקרי של באר-שבע, עמק שרה, יורחב ל-5,000 דונם

לפני שבוע החלו עבודות התשתית להקמת פארק ההיי-טק החדש של העיר באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח באר-שבע בהיקף 15 מיליון שקל

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה באר שבע אישרה את הרחבת אזור התעשייה העיקרי של העיר, עמק שרה, ב-1,500 דונם נוספים. לאחר ההרחבה יהיה גודלו של אזור התעשייה 5,000 דונם.

נראה שתהליך מעבר קריית ההדרכה של צה"ל לנגב מזרז תהליכי פיתוח בעיר, שכן הרחבת עמק שרה איננו המהלך הראשון שמתגבש בשבועות האחרונים בעיר. כך החלו עבודות התשתית להקמת פארק ההיי-טק החדש של העיר לפני שבוע באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח באר שבע בהיקף של 15 מיליון שקל. לפני שבועיים הפקידה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז הדרום את תוכנית פארק נחל באר שבע, שעלות הקמתו נאמד ב-400 מיליון שקל. לפני חודש זכתה העירייה יחד עם עוד שלוש ערים נוספות בפיילוט לחידוש מרכזי הערים שיזם משרד הפנים, כשבתחומה יחודש מתחם העיר העתיקה.

עמק שרה עמד עד לפני מספר שנים עם 80 אלף מ"ר ריקים וכונה "עמק הרפאים". היום, טוענים בעירייה, האזור מלא עד אפס מקום לאחר שבמהלך השנה התמלא ב-1,000 עובדים נוספים. ההחלטה להרחיב את אזור התעשייה התקבלה לאור הביקוש העז ולאור הצפי לקליטתם של כאלף עובדים נוספים במסגרת מיזמי תעשייה.

במתחם אזור התעשייה פועלים היום 35 יזמים להקמת עסקים חדשים בשלבים מתקדמים. לאור זאת נותרו בעמק שרה 10,000 מ"ר בלבד שאמורים להתאכלס תוך שנתיים. על כן אישרה העירייה תוכנית לפיתוח 1,500 דונם נוספים להרחבת המתחם. התוכנית תועבר לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז הדרום.

לדברי ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', "אחת המטרות המרכזיות ששמנו לעצמנו היא קידום ופיתוח התעשייה והתעסוקה בעיר. הקמנו אגף מיוחד לרישוי עסקים ופיתוח עסקי מתוך מטרה ברורה לסייע ליזמים ולבעלי עסקים להקים את עסקיהם בבאר שבע. הטיפול בכל יזם הוא פרטני והשיטה מוכיחה את עצמה. אנחנו רואים באזורי התעשייה בעיר נדבך מרכזי ופועלים על שלבי פיתוח נוספים. לצד זה פארק ההיי-טק הגדול יצא לדרך ובאר שבע הופכת להיות מקום אטרקטיבי ליזמים, מפעלי תעשייה ומפעלי היי-טק".