קרן ההון סיכון האמריקנית אופוס קפיטל מגייסת קרן של 250 מיליון ד'

על-פי פרסומים שונים, לקרן יש כבר התחייבויות ראשוניות ממספר גופים ■ הקרן רשמה בישראל בעבר מספר אקזיטים גדולים, עם מכירתן של גלילאו, טריון, מרקורי וקידארו

קרן ההון סיכון האמריקנית אופוס קפיטל יוצאת לגייס קרן חדשה. יעד הגיוס של הקרן הוא 250 מיליון דולר.

על-פי פרסומים שונים, לקרן יש כבר התחייבויות ראשוניות ממספר גופים, בהם גוף ההשקעות של מדינת מונטנה. בין המשקיעים הקודמים בקרן אפשר למצוא את קרן הפנסיה של העובדים הציבוריים במדינת קליפורניה קאלפרס, גוף ההשקעות של מדינת אורגון וקרן הפנסיה של תאגיד דופונט.

הקרן הראשונה של אופוס, שגויסה בשנת 2006, מנהלת 280 מיליון דולר. בסך הכל אופוס מנהלת כמיליארד דולר, שכוללים גם את קרנות העבר של הקרן בגרסה הקודמת שלה, כשהיא עוד נקראה Weiss Peck & Greer.

השותפים בקרן כוללים את קן אלפנט וקרל שולווטר, הישראלים לשעבר גיל כוגן ודן אבידע, והרכש האחרון, בוב בורצ'רס, עד לפני חודש דירקטור בכיר לשיווק מכשיר ה-iPhone בחברת אפל.

אופוס משקיעה בישראל בגלגולה הקודם מאז שנת 2000, ונהנתה מהצלחות עם מכירת החברות גלילאו, מרקורי, טריון והאחרונה - קידארו, שנמכרה למיקרוסופט לפני כשנה וחצי תמורת 100 מיליון דולר. בגלגולה הנוכחי של הקרן, היא השקיעה בשש חברות מקומיות, בהן פודינג מדיה, סולראדג', צורן וסי-ריו.

אופוס היא קרן המשקיעה בחברות בשלבים המוקדמים, והשנה היא כבר ביצעה שתי השקעות חדשות, האחת בחברת המשחקים סופרסקרט והשנייה בחברת האבטחה קומפן.