ועד בנק ישראל: "עובדת חלתה בשפעת החזירים"; הבנק מכחיש

(עדכון) - בכיר בבנק : "לא הודענו לעובדים על המקרה כדי לא ליצור פאניקה" ■ בנק ישראל: "העובדת חשה שלא בטוב ביום שלישי בשבוע שעבר, הלכה מיוזמתה להיבדק בבית החולים עין כרם בירושלים ושוחררה לביתה עוד באותו היום"

עובדת ממחלקת משאבי אנוש של בנק ישראל, בסניף ירושלים, חלתה בשפעת החזירים. כך נודע ל"גלובס". העובדת נעדרת ממקום עבודתה החל מאתמול (ב'), אחרי שבסוף השבוע אובחנה בבית החולים הדסה עין כרם כי נדבקה במחלה.

עוד נודע כי צוות ניקיון מיוחד הגיע בשעות הבוקר לחטא את משרדה בבנק. עוד נודע כי בתה שוחררה מהצבא הבוקר ועל פניה מסכה.

ראשי ועד עובדי הבנק כתבו הבוקר לנגיד סטנלי פישר: "נודע לנו כי אצל אחד מעובדי בנק ישראל בירושלים, אובחנה בשבוע שעבר שפעת חזירים. הוא קיבל תחילה טיפול בבית חולים הדסה עין כרם, ונשלח לאחר מכן לביתו להמשך טיפול. במסגרת עבודתו השוטפת בא העובד במגע שוטף עם עובדים רבים כאן, וכך היה גם בימים שקדמו להידבקותו במחלה".

ראשי הוועד כתבו עוד: "התברר לנו כי הנהלת הבנק יודעת זה כמה ימים על המקרה, ואנו תמהים שלא הוצאתם עדיין הנחיות כלשהן לציבור העובדים בכלל, ולאלה שבאו במגע עם העובד החולה בפרט. ידוע שקיים חשש כבד כי עובדים שבאו במגע עם העובד שחלה הדביקו עובדים נוספים, והמחלה תמשיך להתפשט בין כתלי הבנק. למיטב הבנתנו, אנו מצויים כבר בדקה התשעים בכל הקשור להערכות הבנק למגיפה ולהתמודדות עימה - וטובת העובדים מחייבת כי תתחילו לפעול בנושא זה ללא דיחוי עוד היום".

ל"גלובס" נודע גם, כי אתמול החלה סגנית מנהלת כוח אדם של הבנק, עידית בן בסט, להסתובב בין עובדי המחלקה ולהזהיר בפניהם כי העובדת חלתה במחלה וכל מי שחש ברע, צריך להימנע מהגעה למקום עבודה.

עם זאת, הנהלת בנק ישראל, לרבות הנהלת מחלקת משאבי אנוש, לא עדכנה את ועד העובדים וגם לא שלחה עדכון מסודר לכלל 600 העובדים בסניף ירושלים. עוד נודע כי מדובר בעובדת שנמצאת במגע שותף ויום יומי עם כל עובדי בנק ישראל עקב משרתה (משאבי אנוש).

מחר (ד') צפויה להתקיים מסיבת עיתונאים חגיגית ורבת משתתפים בסניף בנק ישראל ירושלים, בו יציג המפקח על הבנקים רוני חזקיהו את הדו"ח השנתי כאשר כולם ממתינים לשמוע ממנו התייחסות ראשונה מפיו לפרשת בנק הפועלים.

בכיר בהנהלת בנק ישראל מסר ל"גלובס": "אכן אובחנה עובדת חולה ביום רביעי האחרון, אך למיטב הבנתי היא שתייכת לחטיבת השווקים ולא למחלקת כוח האדם. הנהלת הבנק ממתינה לחוזר ולהוראות משרד הבריאות".

לשאלה מדוע לא הודיעו לוועד העובדים ולעובדים עצמם, השיב הבכיר: "אנו לא רוצים ליצור פאניקה".

בכיר בוועד העובדים הגיב לדברים בזעם: "המגפה קיימת במדינה כבר מספר רב של חודשים והנהלת בנק ישראל בודק עכשיו עם משרד הבריאות! זה שערורייה. כל העובדים ממילא בפאניקה, כי השמועה רצה מפה לאוזן ואף אחד לא יודע מה לעשות".

מדוברות בנק ישראל נמסר בתגובה:"העובדת שעליה מדובר בידיעה כלל אינה חולה בשפעת חזירים. היא חשה שלא בטוב ביום שלישי בשבוע שעבר, הלכה מיוזמתה להיבדק בבית החולים עין כרם בירושלים, ושוחררה לביתה עוד באותו היום. בית החולים לא איבחן כי מדובר בשפעת חזירים, ולכן שחרר אותה בתום הבדיקות".

עובדים בבנק הזדעזעו לשמוע את תגובת הנהלת הבנק. כמה עובדים בבנק פנו מיוזמתם ל"גלובס" ודיווחו כי העובדת אמרה להם מפורשות כי אכן חלתה בשפעת החזירים.