מיסז'ניקוב לנתניהו: "משרד הפנים פוגע בתיירות ובתדמיתנו"

שר התיירות פנה במכתב לרה"מ בבקשה לקיים דיון דחוף בנושא מדיניות משרד הפנים הנוגעת לאכיפת חוקי ההגירה

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, פנה הבוקר (ב') במכתב אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה לקיים דיון דחוף בישיבת הממשלה בנושא מדיניות משרד הפנים הנוגעת לאכיפת חוקי ההגירה. מיסז'ניקוב טוען כי בעוד שמשרדו פועל לעידוד התיירות בישראל, שורה של פעולות שמוביל משרד הפנים מביאה לפגיעה קשה בתיירות ובתדמיתה של ישראל בעולם.

מה שבעיקר הכעיס את מיסז'ניקוב היתה הפשיטה המתוקשרת של אנשי יחידת "עוז" של רשות ההגירה והאוכלוסין הכפופה למשרד הפנים, במלון "שרתון" בתל אביב. הפשיטה נעשתה בסוף חודש יולי האחרון, "באמצע היום ובשיאה של עונת התיירות", כדבריו. "פשיטה זו, אשר ארכה מספר שעות, עת שהו במלון תיירים רבים, זרעה בהלה ומהומה מיותרת, המזיקה לתדמית ישראל כמדינת תיירים מפותחת", כתב מיסז'ניקוב לנתניהו. לאחר הפשיטה הודיעו במשרד הפנים לתקשורת כי נמצאו במלון ככל הנראה 8 שוהים בלתי חוקיים, אולם מאוחר יותר התברר כי צדקה הנהלת המלון שטענה כי מדובר בעובדים מסודאן שזוכים להגנת האו"ם, וכי מותר לכאורה להעסיקם.

מיסז'ניקוב מתקומם גם על החלטת משרד הפנים, לדרוש הפקדת ערבות מצד סוכני נסיעות שמביאים לארץ קבוצות מאורגנות מחו"ל. הערבות היא בהיקף של עשרות אלפי שקלים, והיא יכולה להיפרע אם אחד מבאי הקבוצה החליט להישאר בארץ מעבר לזמן שהוקצב לקבוצה. "גזרה זו מהווה מכשול חדש בפני סוכני נסיעות רבים העוסקים בתיירות נכנסת, ובכך מוותרת ישראל על ביקורם של אלפי צליינים ממדינות שונות", טוען מיסז'ניקוב. לדבריו מדובר בנוהל שנוגע לתיירים ממדיות מסוימות, אולם במשרד הפנים טוענים כי הוא נוגע לכלל המדינות, וכי הוא לגיטימי לחלוטין.

נוהל אחר עליו קובל מיס'ניקוב, נועד להגביל תנועה של תיירים המעוניינים להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית. "מדובר בהחמרת תנאי כניסתם לישראל של אזרחים ממדינות שונות ולהם קשרי עבודה, עסקים או תיירות בגדה המערבית ובישראל", טוען מיסז'ניקוב. "למותר לציין כי החלטה זו של משרד הפנים גורמת לפגיעה קשה בתדמית ישראל ובתיירות הנכנסת, שכן חלק מביקור התיירים כולל ביקור במקומות קדושים המצויים ברשות הפלסטינית", הוא מוסיף.

באגודה לזכויות האזרח חיזקו היום את דבריו של מיסז'ניקוב, ואמרו כי "התעללות בבני זוג או בתיירים המבקשים להיכנס לישראל או לשטחי הגדה, כמו גם הפניית משאבים עצומים למעצר ולגירוש מהגרי עבודה ופליטים, אינם תחליף למדיניות".