גוגל משיקה תכונות חדשות במסגרת הכלי Google Insights for Search

הפיצ'ר החדש מאפשר להמחיש את השינויים שחלו במידת העניין בשאילתות מסוימות על ציר הזמן, בעזרת מפה ויזואלית ודינמית, שמדגימה בסרטון וידיאו כיצד תחומי העניין משתנים בתקופות שונות ובמקומות שונים בעולם

חברת גוגל רוצה לקחת חלק פעיל בכל שלב בחיים שלנו. מנוע החיפוש הפופולרי, שמאפשר לגולשים לקבל תוצאות חיפוש מתקופות בעבר ומנסה גם לשלב תוצאות חיפוש בזמן אמת, השיק אתמול (ב') תכונות חדשות במסגרת הכלי Google Insights for Search, שמוסיפות לו נדבך ניבואי-עתידי. כך, משתמשים יכולים לראות תחזית למגמות חיפוש עתידיות עבור שאילתות חיפוש מסוימות, שמבוססת על שקלול מגמות היסטוריות ודפוסי חיפוש.

הכלי מפותח במרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל. למרות זאת, הפיצ'רים החדשים, שהושקו ב-38 שפות, לא כוללים ממשק בעברית.

פרופ'יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל, אמר ל"גלובס" כי החברה עובדת על גירסה כזו, אולם "אין הערכת זמן להשקתה".

הפיצ'ר החדש עובד רק על מילות חיפוש שמשקפות התנהגות מחזורית, ולכן אין ביכולתו לחזות טרנדים עתידיים - כמו ההצלחה המטאורית של שירותים כגון טוויטר.

פיצ'ר חדש נוסף מאפשר להמחיש את השינויים שחלו במידת העניין בשאילתות מסוימות על ציר הזמן, בעזרת מפה ויזואלית ודינמית. מפה זו מדגימה, באמצעות סרטון וידיאו קצר, כיצד תחומי העניין משתנים בתקופות שונות ובמקומות שונים בעולם. גוגל מאפשרת לבעלי אתרים לשלב באתר שלהם את תרשימי ההשוואה השונים.

Google Insights הושק לפני שנה, והוא מאפשר לכל משתמש למצוא מידע על מגמות חיפוש על-פי חיתוך גיאוגרפי או קטגורי ועל ציר הזמן, כמו גם לחקור מהם החיפושים הפופולריים. לכן הוא כלי יעיל גם עבור מפרסמים, שיכולים להסתייע בו במטרה להחליט מתי לצאת בקמפיין, אילו מילות חיפוש מתאימות למותג שלהם, ומה מצב המותג שלהם בהשוואה למותגים מתחרים.

כך, לדוגמה, ניתן להשוות בין המילים "תפוח" ו"תפוז" (באנגלית), ולזהות מגמות הכוללות גם חיפושים של חברת המחשבים אפל וחברת הסלולר אורנג' - ולאחר מכן להשוות בין שתי השאילתות הללו במסגרת קטגוריית "מזון ומשקאות", ולקבל תמונה אחרת שרלוונטית יותר למותגים שעובדים בתחום.

לדברי מטיאס, "גם כלכלנים ואנשים המתעסקים במחקר יכולים למצוא שימוש בכלי על מנת לחדד ולמקד את ההבנה שלהם בתחומים ספציפיים".