שוק מנועי החיפוש: Bing של מיקרוסופט מתחזק על חשבון גוגל

עפ"י comScore, נתח השוק של גוגל ירד ביולי, לאחר חצי שנה של התחזקות מתמשכת, לשיעור של 64.7% - בהשוואה ל-65% בחודש שעבר ■ Bing של מיקרוסופט המשיך להתחזק לנתח שוק של 8.9%

עסקת שיתוף-הפעולה בין מיקרוסופט ויאהו אמנם עוד לא יצאה לדרך, אבל מנוע החיפוש של ענקית התוכנה מיקרוסופט , Bing, כבר מצליח לנגוס בנתח השוק של גוגל וגם בזה של יאהו.

על-פי הדו"ח החודשי של comScore, המודד את נתח השוק של מנועי החיפוש המובילים בארה"ב, נתח השוק של ענקית החיפוש ירד בחודש יולי, לאחר חצי שנה של התחזקות מתמשכת, לשיעור של 64.7% - בהשוואה ל-65% בחודש שעבר.

Bing של מיקרוסופט, לעומת זאת, המשיך להתחזק גם ביולי לנתח שוק של 8.9%, בהשוואה ל-8.4% ביוני ו-8% במאי. אולם, התחזקות זו באה גם על חשבון מנוע החיפוש של יאהו, שהמשיך לאבד מומנטום זה החודש השישי ברצף - נתח השוק שלו היה ביולי 19.3%, בהשוואה ל-19.6% ביוני.

למרות שבמבט שנתי גוגל ומיקרוסופט נמצאות במגמת צמיחה, בעוד שיאהו ממשיכה לאבד נתח שוק בהשוואה לזה של גוגל - הצליחו מיקרוסופט ויאהו שתיהן ביחד להגדיל את האחיזה שלהן בשוק החיפוש, לפני שהחל שיתוף-הפעולה ביניהן. הממצאים הללו, אם כן, יכולים להעיד על הפוטנציאל העתידי של הסכם שיתוף-הפעולה.