היועץ האסטרטגי של פימקו: צמיחה של 2% בסיום המשבר

ריצ'רד קלארידה בראיון לסוכנות בלומברג: "לא צופים התאוששות חדה בצורת V" ■ "הראלי במניות הקמעונאות והתעופה צפוי להיעצר"

פימקו, מנהלת קרן האג"ח בגדולה בעולם בראשותו של ביל גרוס (המכונה "מלך האג"ח"), ממשיכה לשרטט את ה"סדר חדש" ביום שלאחר סיום המיתון בארה"ב. אותו "סדר חדש" יאופיין ברגולציה רחבה, צריכה נמוכה וצמיחה איטית ומתונה. הדגש הוא על היום שלאחר היציאה מהמשבר.

בראיון היום (ג') לסוכנות בלומברג, אמר היועץ האסטרטגי של פימקו, ריצ'רד קלארידה, כי צמיחה של 2% בכלכלה האמריקנית צפויה על רקע העלייה בשיעור הבלתי מועסקים בארה"ב. "איננו רואים התאוששות קלאסית בצורת V כפי שחזינו ביציאה ממיתונים קודמים", אמר קלארידה. "הצריכה שנותרת נמוכה אינה מאפשרת זאת".

בהתייחס לראלי המרשים שהתפתח בשוקי העולם החל מאמצע חודש מארס, ציין קלארידה כי אינו רואה המשך עליות בסקטורי הקמעונאות, הבנייה והתעופה.

מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל פימקו, ציין הערב (ג') לסוכנות הידיעות רויטרס כי "הראלי במניות בארה"ב נעצר". לדבריו, "שווי המניות נסק מעלה מהר מדי".

מוקדם יותר החודש, כתב ביל גרוס, מייסד קרן פימקו בסקירתו החודשית, כי על המשקיעים להתכונן לצמיחה של לא יותר מ-3% במקום צמיחה של 5-7% כפי שהיה ב-15 השנים האחרונות. הוא מעריך כי הכלכלה האמריקנית תתחיל להתאושש במחצית השנייה של השנה הנוכחית.