הנפט קטע 3 ימים של ירידות וזינק ל-69 דולר לחבית

גורמים בשוק הנפט מצביעים על הקורלציה החזקה בין העליות בשוקי המניות והתייקרות מחיר הנפט ■ סוחר בסיטי: "לא משנה אם יש נתונים טובים או רעים - אם המניות עולות, סוחרי הנפט שוריים"

מחיר הנפט עלה היום ל-69 דולר לחבית בעקבות ההערכות כי המיתון העולמי הסתיים, מה שעשוי להגביר את הביקוש לנפט בעולם. כלכלן בכיר בקרן המטבע הבינלאומית הכריז על סוף המיתון העולמי, מה שהקפיץ את מחירי הסחורות ואת שוקי המניות. בסופו של יום התייקר מחיר הנפט ב-3.5% לרמה של 69.06 דולר לחבית.

זוהי העלייה הראשונה במחיר הנפט מזה 3 ימים והיא מגיעה לא רק בעקבות ההתבטאויות של קרן המטבע, אלא גם מנתוני מאקרו טובים באירופה שתומכים בהערכה כי המיתון הסתיים. מדד אמון המשקיעים בגרמניה לחודש אוגוסט עלה לרמה הגבוהה מזה יותר מ-3 שנים על רקע תכניות התמרוץ של הממשלה בגרמניה אשר הצליחו להביא לגידול בייצוא מהמדינה.

בבנק ההשקעות סיטי קושרים בין העלייה במחיר הנפט ובין העלייה בשוקי המניות. טים אוונס, אנליסט בחטיבת האנרגיה של סיטי בניו-יורק, אמר לסוכנות בלומברג, כי "סוחרי הנפט סבורים כי ככל שה-S&P 500 יעלה יותר, כך הביקוש לנפט ישתפר בחודשים הקרובים. לא משנה אם יש נתונים טובים או רעים - אם המניות עולות, סוחרי הנפט שוריים".

בכלל בחודשים האחרונים הקורלציה בין הנפט ומדדי המניות הייתה הדוקה למדי. ההתייקרות במחיר הנפט מפתיעה חלק מהסוחרים כיוון שהנתונים בפועל מעידים דווקא על עלייה במלאי הנפט של ארה"ב. מחר (ד') יפורסם נתון המלאי העדכני בשבוע החולף בארה"ב, כאשר לפי ההערכות הנתון יצביע על עלייה של 1.2 מיליון חביות במלאי.

במקביל, הביקוש לנפט אינו חזק, וכפי שמגדיר זאת מייקל לינץ' מבית ההשקעות Strategic Energy & Economic Research: "מחיר הנפט נצמד לביצועי שוקי המניות בחצי השנה האחרונה וכנראה שהסוחרים רואים בעליות במניות כאיתות לעלייה בביקושים לנפט בעתיד. בינתיים, הביקוש לנפט עדיין נמוך, לפחות במדינות המפותחות. יכול להיות שהביקוש גובר במדינות המתפתחות, אך אנו לא צפויים לראות בקרוב נתונים שיתמכו בעליות בנפט".

[לטבלת חוזים עתידיים]