יונדאי מתרחבת ותייצר דגמים באירופה

תייבא בשנה הבאה ארצה את ה-I30 וה-I20 מאירופה, ובשלב מאוחר יותר גם את מחליף הטוסון - ה-IX35

בעוד חברות כמו שברולט ורנו מגבירות את פעילות הייצור שלהן בקוריאה, הקוריאניות דווקא מרכזות בהדרגה את פעילות הייצור שלהן באירופה. בשנה הבאה, למשל, עתידות שתיים מהמכוניות החשובות ביותר של החברה בישראל להעתיק את בסיס הייצור שלהן לאירופה.

הראשונה היא ה-I30 האצ'בק, שמגיע אלינו כיום מקוריאה ובעתיד הקרוב תגיע אלינו מהמפעל של יונדאי בצ'כיה. השנייה היא ה-I20, שכיום מיוצרת עבור שווקי הייצוא בהודו, אבל החל מהשנה הבאה תיוצר באחד המפעלים של יונדאי באירופה ייתכן שבטורקיה, לצד האקסנט שכבר מיוצרת שם.

יונדאי ix35


השלישי בתכנון לייצור באירופה הוא היונדאי IX35 החדש, מחליפו של הטוסון הוותיק. הרכב ייחשף רשמית ב-15 בספטמבר לפני תערוכת פרנקפורט אולם תמונותיו הרשמיות כבר דלפו בקוריאה ומובאות כאן. הרכב ארוך ב-8.5 ס"מ מהרכב הנוכחי, רחב ממנו משמעותית ומציע עיצוב חוץ מפוסל, שעוצב כולו בסטודיו האירופאי של יונדאי ומכונה "פיסול נוזלי". המפרטים טרם פורסמו אולם הם יכללו מנוע טורבו-דיזל מתקדם בהספק של מעל 170 כ"ס, מנוע 1.6 ליטר בנזין טורבו 175 כ"ס ועוד.