סוני במלחמת מחירים: תשווק פלייסטיישן חדש, קטן וזול יותר

הגירסה החדשה של פלייסטיישן 3 תעלה 299 דולר בארה"ב ו-299 אירו במדינות האיחוד האירופי ■ כיום נע מחיר הקונסולה בין 399 ל-499 דולר ■ מיקרוסופט בתגובה: "קונסולה קטנה יותר אינה בהכרח מוצר טוב יותר"

חברת סוני הודיעה כי כבר בספטמבר הקרוב תשווק גירסה חדשה של קונסולת המשחק פלייסטיישן 3 מתוצרתה, שתהיה קטנה יותר וזולה יותר מהנוכחית. בסוני מקווים כי מהלך זה יסייע לחברה לכבוש מחדש את נתח השוק שאיבדו לקונסולת ה-wii של נינטנדו ולקונסולת ה-Xbox 360 של מיקרוסופט.

הגירסה החדשה של פלייסטיישן 3 תעלה 299 דולר בארה"ב ו-299 אירו במדינות האיחוד האירופי. כיום נע מחירה של הקונסולה בין 399 ל-499 דולר.

"לגירסה החדשה יהיו 120 ג'יגה-בייט זיכרון, אך היא תצרוך 34% פחות חשמל מהנוכחית ותהיה קטנה ממנה ב-32%", אמר מנכ"ל סוני, קזואו היריי, בתערוכת הגיימינג Gamescom בקלן, גרמניה.

הורדת המחירים של סוני באה לאחר חודשים של לחצים מצד גורמים שונים בתעשיית הגיימינג, המקווים כי ירידת המחירים תצית את שוק משחקי הווידיאו המנומנם.

ג'סי דיווניץ', אנליסט ב-Electronic Entertainment Design & Research, צופה כי המכירות של קונסולת הפלייסטיישן 3 ינסקו בכ-20% בספטמבר, והביע תקווה כי מיקרוסופט תלך בעקבות סוני ותוריד את מחיר ה-Xbox ל-299 דולר במקום 399 דולר כיום.

דיווניץ' ציין כי גם נינטנדו תידרש גם היא בשלב כלשהו להוריד מחירים או לחילופין לצאת במבצעים אטרקטיביים.

בתגובה למהלך של סוני הפיצה מיקרוסופט מייל, בו נכתב כי "קונסולה קטנה יותר משמעותה אינה בהכרח מוצר טוב יותר. ה-Xbox של מיקרוסופט, שמחירו מתחיל מ-199 דולר, מציע את חוויית הגיימינג הטובה ביותר במחיר הידידותי ביותר עבור הצרכנים". נינטנדו לא מסרה תגובה.