רווחי דור אלון עלו ב-62% ל-21.2 מ' ש'; ההכנסות ירדו ב-34.8%

המכירות נטו הסתכמו ב-916.75 מיליון שקל ■ הירידה בהכנסות נובעת מירידת מחירי הדלקים, ירידה במכירות לרשות הפלסטינית ובדלק סילוני ■ העלייה ברווח - הודות לשינויי מדד ושערי חליפין

קבוצת דור אלון שבשליטת דודי ויסמן, פירסמה היום (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2009. מהדו"חות עולה, כי החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 21.2 מיליון שקל, עלייה של 62% לעומת רווח נקי של 13.08 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

המכירות של דור אלון הסתכמו ב-1.52 מיליארד שקל, ירידה של 21.1% לעומת 1.92 מיליארד שקל ברבעון השני של 2008. המכירות נטו (בניכוי היטלים ממשלתיים) ירדו ב-34.8% ל-916.75 מיליון שקל. הירידה בהכנסות נובעת לדברי החברה מירידת מחירי הדלקים בין שתי התקופות, ירידה במכירות לרשות הפלסטינית ובדלק סילוני.

בחלוקה למגזרי פעילות, ההכנסות ממתחמי התדלוק ירדו ב-28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ההכנסות ממגזר השיווק הישיר ירדו ב-37.2%, וההכנסות משיווק הדלק הסילוני ירדו ב-59.5%.

הוצאות המימון ברבעון השני הסתכמו ב-31.6 מיליון שקל, ירידה של 49.5% לעומת 62.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2008. עיקר הירידה נובע מפערים בעליית מדד המחירים לצרכן ובשינויי שער חליפין של הדולר.

ה-EBITDA (רווח נקי בניכוי פחת, הפחתות והוצאות מימון. י.נ) ירד ב-18.3% והסתכם ב-82.8 מיליון שקל. החברה ייצרה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בהיקף של 96 מיליון שקל, לעומת 81 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי ישראל יניב, מנכ"ל דור אלון: "השינוי האסטרטגי שביצענו, בא לידי ביטוי בהגדלת הפעילות בתחום הקמעונאי תוך הגדלה מהותית של מצבת חנויות הנוחות 'אלונית' ורשת AM:PM. הדבר מגדיל מחד את היציבות ומייצר מאידך מנועי צמיחה נוספים. אנו ממשיכים להגדיל ולפתח את מועדון הלקוחות YOU, השקנו כרטיס זיהוי חדש שיאפשר להגדיל משמעית את מספר חברי המועדון. מהלך זה צפוי להערכתנו להגדיל את היקף המכירות שלנו".