עלייה ברווח התפעולי הובילה את דלתא לרווח של 200 אלף דולר

המעבר לרווח בא למרות ירידה של 12% במכירות שהסתכמו ב-135.9 מיליון דולר ■ החברה סיימה הרבעון חלק מפעילות לא רווחיות בבריטניה ■ דבח מפסיק לכהן כיו"ר החברה - יחליף אותו גדעון שטיאט

דלתא גליל דיווחה היום על תוצאות הרבעון השני של 2009. בשורה העליונה רשמה החברה ירידה של כ-12% במכירות שהסתכמו ב-135.9 מיליון דולר. הרווח התפעולי של החברה רשמה זינוק של כ-271% ל-2.6 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי לבעלי המניות של החברה הסתכם בכ-200 אלף דולר לעומת הפסד של כ-700 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אייזיק דבח, יו"ר ומנכ"ל הגיב לתוצאות הרבעון השני ואמר כי הן משקפות את תרומת ההתייעלות והרה-ארגון בפעילות הקבוצה, בעיקר מול לקוח עיקרי בשוק הבריטי ואת המשך החולשה במכירות בשווקי היעד של הקבוצה, בארה"ב ובאירופה בשל המשבר הכלכלי והאטת הצריכה.

מכירות החברה לארה"ב ירדו ב-7% והסתכמו ברבעון ב-84.2 מיליון דולר. המכירות לבריטניה ירדו ב-24% והסתכמו ב-18.2 מיליון דולר. בישראל רשמה החברה ירידה של 14% ל-16.7 מיליון דולר והמכירות לאירופה ירדו ב-19% והסתכמו ב-16.2 מיליון דולר.

חלק גדול מהירידה במכירות נובעת מהיחלשות של השקל מול מטבעות המכירה. בחברה ציינו כי הקיטון במכירות בבריטניה נבע מיציאה מכוונת מקטגוריות לא רווחיות בפעילות מול לקוח עיקרי ועקב פיחות של כ-21% בשער החליפין הממוצע של הליש"ט מול הדולר ברבעון השני.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם במחצית הראשונה של שנת 2009 ב-7.9 מיליון דולר לעומת 8.9 מיליון דולר במחצית הראשונה אשתקד.

גדעון שטיאט מונה יחליף את אייזיק דבח כיו"ר הדירקטוריון

אייזק דבח, בעל השליטה בחברה (53.8%) הודיע היום על סיום כהונתו כיו"ר דירקטוריון דלתא, תפקיד אותו מילא במקביל לתפקידו כמנכ"ל החברה. דבח ימשיך כמנכ"ל החברה וכיו"ר הדירקטוריון מונה ד"ר גדעון שטיאט, חבר הדירקטוריון. שטיאט (70) משמש כיו"ר ונשיא חברת היעוץ GMBS Consultans ועוסק ביעוץ ליושבי ראש ולמנכ"לים של חברות מובילות בתעשיה הישראלית בתחום האסטרטגיה העיסקית.