אירית רוסנסקי תמונה למנכ"לית קבוצת זארה

רוסנסקי, ששימשה כסמנכל"ית סחר ואופנה בקבוצה, תחליף את אלי קידר שהתפטר מתפקידו ■ החברה האם הספרדית, קבוצת אינדיטקס, אישרה את כניסת מותג האופנה "ברשקה" לישראל ב-2010

כחודש לאחר התפטרותו של מנכ"ל קבוצת זארה, אלי קידר, מסתמן כי נמצאה לו מחליפה. ל"גלובס" נודע כי בכוונת אנשי העסקים ובעלי הרשת, ג'ואי שוובל וחנן אליטוב, למנות את אירית רוסנסקי לתפקיד מנכ"לית הקבוצה.

עוד נודע כי החברה האם הספרדית, קבוצת אינדיטקס, אישרה עקרונית את הכניסה של מותג האופנה "ברשקה" לארץ ב-2010. קבוצת אינדיטקס מחזיקה בין היתר במותגים זארה, פול אנד בר, מאסימו דוטי וברשקה.

רוסנסקי שימשה בשנים האחרונות כסמנכ"לית הסחר והאופנה בקבוצת זארה. במסגרת תפקיד זה היתה אחראית על ניהול רשת החנויות, וכעת תקבל לידיה כאמור את כל פעילות הקבוצה, להוציא את הסכמי הנדל"ן שיעברו לתחום אחריותו של סמנכ"ל הכספים, בני גלאם.

ההערכות בשוק הן כי עם עזיבתו של קידר, יפעלו שוובל ואליטוב לאיחוד המערכות בין קבוצת זארה לגוטקס מותגים, החברה האם שניהלה עד כה ישירות את פעילות המותג גוטקס. האיחוד צפוי להניב התייעלות תפעולית.

כזכור, בינואר השנה, חתמו שוובל ואליטוב על הסכם לרכישת אחזקותיה של אפריקה-ישראל (50%) בגוטקס מותגים, לפי שווי של 332 מיליון שקל. עוד קודם החזיקו שוובל ואליטוב במחצית מהמניות. גוטקס מותגים מחזיקה בזיכיונות לשיווק בגדים בישראל של קבוצת זארה ובקבוצת קריסטינה הקנדית, יצרנית בגדי-ים, המשווקת את מוצריה ברחבי העולם ומחזיקה בשליטה מלאה בגוטקס. קבוצת זארה כוללת את רשתות האופנה זארה, פול אנד בר ומאסימו דוטי.

ברשקה - מותג צעיר וזול

ברשקה הוא מותג צעיר, זול, טרנדי ומאוד אופנתי לצעירים. המותג פונה לצעירים עד גיל 25. השיחות עם קבוצת אינדיטקס לגבי הבאת ברשקה לארץ מתקיימות כבר כעשור, אבל באינדיטקס העדיפו לפתח את המותג במדינות אחרות. כעת, כאמור, מוכנה הקבוצה לראשונה לאפשר את הבאת המותג לארץ כבר בשנה הבאה.

עם זאת, ספק רב אם המותג אכן יגיע לארץ בשנה הבאה. הקמת רשת ברשקה תדרוש השקעה של כמה מיליוני דולרים בשנה, בעוד שרווחיה של קבוצת זארה אמורים לשרת את חוב עסקת השלמת רכישת מניות קבוצת זארה.

בנוסף, כניסתן של H&M ו-GAP לישראל עשויה לאלץ את זארה להוצאות והשקעות נוספות מעבר למתוכנן, וזאת על מנת לשמר את מעמדו של המותג בארץ.

רשת זארה מונה היום 19 סניפים בישראל, ואילו רשת פול אנד בר מונה 21 סניפים. לפי תוכניות הרשת, רשת זארה תגיע לפריסה של 25 סניפים עד 2011.

מחזור המכירות של קבוצת זארה הסתכם ב-2008 בכ-550 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2009 הסתכמו מכירות הקבוצה בכ-300 מיליון שקל.