הרגולטורים בקליפורניה אישרו 2 חוזים עליהם חתמה ברייטסורס אנרג'י

החוזים מאפשרים לחברת החשמל PG&E לרכוש 310 מגוואט חשמל משתי תחנות כוח תרמו-סולאריות, אותן תקים ברייטסורס במדבר בקליפורניה עד שנת 2014

הרגולטורים בקליפורניה אישרו בסוף השבוע 2 חוזים עליהם חתמה ברייטסורס אנרג'י, החברה האם של ברייטסורס אינדסטרי ישראל (לשעבר לוז 2), עם חברת החשמל מס' 2 בקליפורניה PG&E לאספקת חשמל סולארי, בו חברת החשמל תעשה שימוש, במטרה לעמוד בדרישות האנרגיות המתחדשות של המדינה.

החוזים מאפשרים ל-PG&E לרכוש 310 מגוואט חשמל משתי תחנות כוח תרמו-סולאריות, אותן תקים ברייטסורס במדבר בקליפורניה עד שנת 2014. בקשה של חברת החשמל לרכוש 1,000 מגוואט נוספים של חשמל סולארי ממתינה להכרעה של רשות התשתיות של קליפורניה (CPUC).

קליפורניה דורשת מחברות שירותים ותשתית להשתמש במקורות מתחדשים לחמישית מהחשמל שהן מוכרות, וזאת עד 2010. עד 2020 צפויה הדרישה להתרחב לשליש מהחשמל הנמכר.

בנוסף, ה-CPUC אישרה הסכמים, לפיהם ברייטורס תשלם ל-PG&E תמלוגים מהמכירות הגלובליות של ציוד ליצירת חשמל, תוך שימוש בטכנולוגיה שלה. התנאים של הסכם התמלוגים נותרו חסויים. תנאי חוזי החשמל נותרו חסויים גם כן, אולם PG&E אמרה כי המחירים הם בהתאם לתעריפים שקבעה ה-CPUC ואלו מתחילים בכ-12.9 סנט לקילוואט-שעה ב-2013, לא כולל תשלומים נוספים עבור יצירת חשמל בשעות השיא.

Southern California Edison חתמה גם כן על הסכמים עם ברייטסורס לרכישת חשמל, עבור סך של 1,300 מגוואט של חשמל סולארי, אותו תספק ברייטסורס אנרג' עד 2016, כשה-100 מגוואט הראשונים יסופקו עד 2013.