דיגיטל סקיי הרוסית רוצה לקנות מניות פייסבוק נוספות בשווי 100 מיליון דולר

במאי השנה השקיעה סקיי דיגיטל 200 מיליון דולר בפייסבוק, השקעה שהעניקה לחברה שווי של 10 מיליארד דולר ■ חודשיים לאחר מכן רכשה מניות נוספות בחברה תמורת 100 מיליון דולר, לפי שווי חברה של כ-6 מיליארד דולר

קבוצת ההשקעה הרוסית Digital Sky (ובקיצור DST) ממשיכה לראות את הפוטנציאל הרב של פייסבוק; על-פי דיווח באתר AllThingsDigital, הקבוצה פנתה למספר בעלי מניות של פייסבוק במטרה לרכוש עוד מניות ברשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם. לדברי מקורות המקורבים לשיחות, DST מוכנה לרכוש מניות נוספות בשווי של 100 מיליון דולר.

נזכיר כי במאי השנה השקיעה דיגיטל סקיי 200 מיליון דולר בפייסבוק, השקעה שהעניקה לחברה שווי של 10 מיליארד דולר. חודשיים לאחר מכן רכשה מניות נוספות בחברה תמורת 100 מיליון דולר, לפי שווי של כ-6 מיליארד דולר.

במסגרת הסכם רכישת המניות, עובדי פייסבוק יכלו למכור עד 25% מערך המניות שבבעלותם, או מניות בשווי של עד 1 מיליון דולר.

כעת מחזיקה החברה כ-3.5% ממניות פייסבוק, כאשר מיקרוסופט , לשם השוואה, מחזיקה ב-1.6% ממניות פייסבוק, לאחר שהשקיעה בפייסבוק ב-2007 240 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 15 מיליארד דולר.

דיגיטל סקיי הוקמה ב-2005 על-ידי המיליארדים יורי מילנר וגרגורי פינגר, בהשקעה עצמית ובסיוע של משקיעים חיצונים, בהם גולדמן זאקס ואוליגרך המתכות הרוסי אלישר אוסמנוב, שמחזיק גם בנתח ממועדון הכדורגל הבריטי ארסנל.

עם השנים התפתחה הקבוצה, ועד היום היא השקיעה ביותר מ-30 חברות ברוסיה ובמזרח אירופה, שהבולטת שבהן היא אתר mail.ru - פורטל הרשת הגדול ביותר בשפה הרוסית.

על רקע הערכות השווי של פייסבוק, מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל החברה, אמר לאחרונה כי הוא צופה גידול של 70% בהכנסות ב-2009, ומעבר לתזרים מזומנים חיובי במהלך השנה הבאה. אנליסטים בתחום מעריכים כי הכנסות פייסבוק יסתכמו ב-2009 בכ-500 מיליון דולר.

על-פי comScore, בחודש יולי 2009 ביקרו בפייסבוק 87.7 מיליון מבקרים ייחודיים מארה"ב - עלייה של 14% בהשוואה לחודש יוני. מספר הגולשים הרשומים בפייסבוק עומד על יותר מ-200 מיליון איש, והוא האתר הרביעי בגודלו בעולם, לאחר האתרים של גוגל, יאהו ומיקרוסופט.