אאוטינג 2: המכשירים של לקוחות סלקום שוב נחשפים לעיני כל

לא רק בתמיכה באתר סלקום ניתן לאתר מכשיר על סמך מספר: גם בעמוד של "בדיקת תאימות לחו"ל" מתקבלים פרטי המכשיר ■ ה-Nokia N95 של עמוס שפירא, למשל, מתאים לשימוש באלג'יר

מתברר כי לא רק בתמיכה באתר סלקום ניתן לאתר מכשיר על סמך מספר. גם בעמוד של בדיקת תאימות לחו"ל, תחת הקטגוריה "כל מה שצריך לדעת לפני שנוסעים לחו"ל", על סמך הקלדת מספר הטלפון של כל לקוח סלקום, מתקבלים פרטי המכשיר.

ואגב, מכשיר ה-Nokia N95 של עמוס שפירא, למשל, מתאים לשימוש באלג'יר.

מסלקום נמסר: "מדובר בשירות שנועד להקל על לקוחות לזהות את דגם מכשירם. לחברה מנגנוני אבטחת מידע שמונעים שימוש לרעה על-ידי גורמים זרים".

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי בשירות לקוחות ותמיכה באתר סלקום ניתן לדעת על סמך הקלדת מספר טלפון מהו המכשיר אותו מחזיק הבעלים של מספר זה. יש לציין כי מדובר בחלק מהמספרים בלבד, ככל הנראה בלקוחות שמכשיריהם הוחלפו לאחרונה.

לדוגמה, יחצ"ן בכיר אוחז מכשיר Nokia E71, איש תקשורת בכיר ומגישת טלוויזיה מוכרת פינקו את עצמם ב-Nokia N95 8GB, ועורך עיתון מחזיק ב-Nokia E71.

אין הדבר מהווה פגיעה ישירה בצנעת הפרט, אבל ספק אם סלבריטאים למיניהם או כל אדם שהוא מעוניינים לחשוף את כל המידע לפניכם.

מסלקום נמסר בזמנו: "מדובר בשירות שנועד להקל על לקוחות ללמוד לתפעל את מכשירם אם אינם מכירים את דגם הטלפון. שימוש במכשיר הינו פומבי, ולכן אמצעי הזיהוי שנקבע הינו הכרת מספר המנוי ללא צורך באמצעי זיהוי נוסף. לא ראינו בכך פגיעה בפרטיות. עד היום קיבלנו משובים חיוביים רבים לשירות ללא תלונות. לאור פנייתכם נערוך בדיקה נוספת".