"להקל על עסקים קבלת הלוואות בערבות מדינה"

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, פנה לפני מספר ימים אל שר האוצר, יובל שטייניץ

נשיא התאחדות התעשיינים בישראל ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, פנה לפני מספר ימים אל שר האוצר, יובל שטייניץ, בדרישה "להסיר את החסמים שעומדים בפני בעלי עסקים המבקשים הלוואות בערבות מדינה".

על פי נתוני משרד האוצר, במחצית הראשונה של 2009 אישרו קרנות האשראי בערבות מדינה (הקרן לעסקים קטנים, הקרן לעסקים בינוניים וקרן היצוא) הלוואות בהיקף של 400 מיליון שקל עבור כ-550 חברות ועסקים בהם מועסקים יחד כ-15 אלף עובדים.

במכתב שברוש שלח אל שטייניץ הוא מגלה כי סקר שנערך לאחרונה חושף כי מעסיקים רבים נתקלו בחסמים רבים שהציבו הבנקים כתנאי לקבלת הלוואה בערבות מדינה - וזאת גם במקרים בהם החברה הכלכלית שמלווה את קרנות האשראי המיוחדות סברה כי אין מנוס מהענקת הלוואה. בהתאחדות התעשיינים מספרים כי שיעור הערבות האישית שמבקשים הבנקים גבוה יחסית, וכי ברוש פועל להפחיתו.

ברוש חשף בפני שטייניץ סקר נוסף שנערך ביוני בקרב 185 חברות ולפיו 67% מהתעשיינים שזקוקים לאשראי נתקלו בקושי לקבלו במחצית השנייה של 2009.

ברוש ביקש לקיים דיון דחוף "כדי לדון בשינויים הנדרשים בדרכי הפעולה של הקרנות הקיימות על מנת להפכן לאפקטיביות עבור המגזר העסקי".