אסיה סיימה בעליות: שרין טכנולוגיות זינקה ב-22% בסינגפור

שנחאי עלתה ב-1.8% ■ העודף המסחרי של יפן זינק ב-364% ביולי, לעומת החודש המקביל אשתקד והסתכם ב- 4.05 מיליארד דולר - היצוא מיפן נפל ביולי ב-36.5% והיבוא התכווץ ב-40.8%

המדדים המובילים באסיה ננעלו בעליות שערים נאות בהובלת הבורסות של סין וטוקיו ובהמשך לנעילה החיובית אמש בוול סטריט.

טוקיונסחרת על רקע פרסום נתוני המאזן המסחרי לחודש יולי שהצביעו על גידול של 364% בעודף המסחרי לאחר שהיבוא ירד בשיעור חד יותר מהיצוא.

"הייצוא של התעשייה הסינית צפוי לצמוח ברבעון השלישי בשיעור של- 11.5%", כך אמר היום (ד') הדובר של משרד התעשייה והמידע הטכנולוגי הסיני פקיד, זהו הונגרין.

הונגרין צופה שהצמיחה של הייצוא התעשייתי הסיני תעלה עד סוף השנה ותגיע לשיעור שבין 11% ל- 12% בהשוואה לשיעור של- 10.8% במונחים שנתיים שנרשם בחודש יולי האחרון. הוא גם ציין גם שקיבולת הייצור של סין עולה בקצב מהיר יותר מהביקושים.

הבנק המרכזי של סין הרגיע כשאמר אתמול (ג') כי הוא ימשיך לספק למערכת הבנקאית מספיק נזילות, וכמו כן תכניות התמרוץ שתמכו בדרבון הצמיחה הכלכלית במעצמה האסיאתית תימשכנה.

בדו"ח השנתי שלו ל-2008 כתב הבנק, כי הוא יספק נזילות "הגיונית וגדולה" למערכת הבנקאית, וזאת על מנת לקדם את ההלוואות במדינה. נזכיר כי בשבועיים האחרונים עלה חשש שמא הרגולטורים בסין ירסנו את חגיגת האשראי בסין על מנת למנוע היווצרות בועה. הממשל הסיני העביר באחרונה לבנקים המסחריים הוראה להפחית את כל נכסי האג"ח שמכרו וכן את החוב ההיברידי שהם מכרו ללקוחות מסעיף ההון המשלים שבמאזניהם, מהלך שנועד להעלת את הלימות ההון של הבנקים ל-12%.

מדד ניקיי 225 עלה ב-1.36% ל-10,639 נקודות ■ מדד הנג-סנג הוסיף 0.1% ל-20,456 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב עלה ב-1.8% ל-2,967 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 עלה ב-1.1% ל-4,454 נקודות.

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.18% ל-94.05 ין לדולר.

בזירת המאקרו

העודף המסחרי של יפן זינק ב-364% ביולי, לעומת החודש המקביל אשתקד והסתכם ב-380.2 מיליארד ין (4.05 מיליארד דולר). עם זאת, אנליסטים בסקר של "דאו ג'ונס" חזו תוצאה גבוהה אף יותר של 396.9 מיליארד ין. היצוא מיפן נפל ביולי ב-36.5% והיקף היבוא התכווץ ב-40.8%. המשלוחים הימיים לסין, שותפת המסחר הגדולה ביותר של יפן, ירדו ב-26.5% והיצוא לארה"ב נפל ב-39.5%.

ההלוואות בסין חצו את רף טריליון הדולרים במחצית הראשונה של השנה. הבנקים הסינים מכרו מתחילת השנה אג"ח בהיקף 34.6 מיליארד דולר - כמעט פי 3 מההיקף שנמכר בכל שנת 2008. כלכלת סין צמחה ב-7.9% ברבעון השני של השנה ובכך התאוששה מקצב צמיחה הנמוך מ-7% ברבעון הראשון, הקצב הנמוך מזה כעשור.

מניות בכותרות

יצרנית כלי הרכב טויוטה מתכננת לצמצם את היקף הייצור ב-10%, או 1 מיליון כלי רכב על מנת לשפר את הניצול במפעלים שאינם מממשים את הפוטנציאל שלהם. טויוטה תתחיל להקטין את הייצור כבר בשנה הפיסקלית הנוכחית שמסתיימת במארס 2010.

שרין טכנולוגיות , המניה הישראלית היחידה הנסחרת בבורסה של סינגפור, עלתה ב-22% לאחר שהשיקה את ה'מדריך' (Instructor), חבילת תוכנה חדשה שפועלת עם ציוד המדידה של יהלומים מלוטשים שפיתחה החברה (DiaMension, גרסת המעבדה של DiaMension ו-DiaScan S+). חבילת תוכנה זו פותחה על מנת לשפר את התפוקה ולהבטיח את האיכות שיצרנים משיגים עם יהלומים מלוטשים.

NEC אלקטרוניקס עלתה ב-11% - הרף העליון שלה, לאחר שהיטאצ'י , מיצובישי אלקטריק ו-NEC התקרבו לחתימה על הסכם מימון של 200 מיליארד ין לחברת רנסנס טכנולוג'י ו-NEC אלקטרוניקס. כך דיווח עיתון "ניקיי".

אייר צ'יינה (סימול: 601111 בשנחאי) הציגה עליות לאחר שחברת התעופה הגדולה ביותר סין דיווחה כי רווחי המחצית הראשונה הוכפלו.

מניות הבנקים האוסטרלים ווסטפאק , מקיורי ו-ווסטפילד ריכזו עניין על רקע התחזקותן של המניות המקבילות אמש בוול סטריט.