הדאו ג'ונס עלה ב-4 נק' וסיכם 7 ימי מסחר חיוביים

גלובס tv טבע ירדה ב-1.6% לאחר שג'ונסון אנד ג'ונסון זכתה בערעור המורה לטבע להוריד משכך כאבים מהמדף ■ מכירות הבתים החדשים עלו ב-9.6% ל-433 אלף ■ ההזמנות למוצרים בני קיימא עלו ב-4.9%

המסחר בוול סטריט התנהל רוב היום בדשדוש ונע בין ירידות קלות שאיפיינו את פתיחת המסחר לעליות קלות בסיום המסחר. שלושת המדדים המובילים סיימו את יום המסחר כמעט ללא שינוי. המשקיעים שמסתכלים על חצי הכוס המלאה מציינים כי התחזקותו של מדד הדאו ג'ונס ב-4 נקודות מציינת את יום המסחר השביעי ברציפות שבו ננעל המדד בעליות שערים. עבר להתנהל בדשדוש במגמה מעורבת לאחר שלזמן קצר התנהל בעליות שערים קלות.

ברקע למסחר היום בוול סטריט - ירידה של 1% במחיר הנפט על רקע עלייה במלאים מעל הצפי מחד ונתוני מאקרו מעודדים מאידך. הזמנות המוצרים בני קיימא עלו ב-4.9%, ומכירות הבתים החדשים עלו ב-9.6%.

המשקיעים בוול סטריט התעודדו מנתוני המאקרו אך יש רבים שהתייחסו למותו של הסנטור הדמוקרטי אדוארד קנדי. המשקיעים כנראה אבלים פחות על מותו כמו שהם מצטערים על אובדן המושב הקריטי שלו בסנאט האמריקני. הנשיא אובמה ייתקשה להעביר חלק מהאישורים למדיניות הכלכלית שלו בסנאט ללא הרוב הנדרש של 60 סנאטורים שהיה למעשה בכיס שלו עד מותו של קנדי. מחליף לקנדי צריך להיבחר בבחירות בעוד כ-5 חודשים כשעד אז, צפויה אי יציבות פוליטית זמנית.

שעה לפני פתיחת המסחר פורסמו נתוני הזמנות מוצרים בני קיימא לחודש יולי. הזמנות מוצרים בני קיימא בחודש החולף עלו ב-4.9% לעומת צפי האנליסטים שציפו לעלייה של 3% בלבד. העלייה המשמעותית והמפתיעה, הגבוהה מזה שנתיים, באה לאחר ירידה של 2.2% בחודש יוני לאחר שהנתון תוקן מירידה של 2.5% שנרשמה בחודש שעבר.

הצלחת תוכנית הגריטה הפופולרית "מזומן תמורת גרוטאה", שהממשל השקיע בה 3 מיליארד דולר, השפיעה לטובה על הנתונים בחודש יולי באופן חד פעמי והיתה הגורם המרכזי לזינוק בהזמנות שניראה כי במידה מסויימת הינו חד פעמי. ואכן ההפרש בין נתוני ההזמנות למדד הליבה המנכה הוצאות על כלי רכב ומטוסים גדול משמעותית מההפרש הרגיל.

בהזמנות המוצרים, להוציא תחבורה, נרשמה עלייה של 0.8% בלבד - פחות מצפי האנליסטים לעלייה של 0.9% לאחר עלייה של 2.5% במדד הליבה בחודש יוני.

המשקיעים בוול סטריט רואים עלייה בנתוני ההזמנות לאחר חמישה חודשים רצופים של ירידות. הדבר יכול לסמן עלייה מתחתית שהגיע אליה הייצור התעשייתי.

נתון מכירות בתים חדשים לחודש יולי, שהתפרסם חצי שעה אחרי הפתיחה, הצביע על עלייה של 433 אלף בחודש יולי כאשר צפי המכירות עמד על 390 אלף בתים חדשים. גיאוגרפית, עלו מכירות הבתים ב-32.4% בצפון מזרח ארה"ב, ב- 16.2% בדרום וב-1% במערב. במערב התיכון ירדו המכירות ב-7.6%.

דו"ח המלאים השבועי לנפט ומוצריו הצביע על עלייה של 128 אלף חביות לעומת צפי לגריעה של 1.15 מיליון חביות. על רקע הנתונים, נקבע מחיר הנפט בירידה של 1% ב-71.3 דולר לחבית.

דאו-ג'ונס S&P 500 נאסד"ק

מניות הבנייה מרכזות עניין על רקע נתון חיובי משוק הדיור

מניות לוקהיד מרטין ובואינג , כמו מניות תעופה נוספות, ריכזו עניין לאחר שבחודש יולי נרשם זינוק של 107% בביקוש למטוסים לאחר ירידה של 30% בחודש יוני.

מניות הבנייה, טול ברדרס , די. אר. הורטון , פולטי הומס ולנר , ריכזו עניין על רקע נתון חיובי משוק הדיור, שהצביע על עלייה מרשימה של 433 אלף במכירות הבתים החדשים.

חברת הרכב הגדולה בעולם, טויוטה , מתכננת לצמצם את היקף הייצור ב-10%, או מיליון כלי רכב, על מנת לשפר את הניצולת במפעלים כבר בשנה הנוכחית. בשלב ראשון, תסגור טויוטה מפעל משותף עם ג'נרל מוטורס (סימול: MTLQQ.PK) האמריקנית.

יצרנית הרכב האמריקנית פורד המשיכה לרכז עניין על רקע סיום תוכנית הגריטה, "מזומן תמורת גרוטאה".

חברת האופנה GUESS (סימול: GES) תפרסם את דו"חותיה לאחר נעילת המסחר. צפי האנליסטים עומד על רווח למניה (EPS) של 44 סנט ברבעון. אחת ממתחרותיה העיקריות, חברת GAP , שפתחה חנות ראשונה בישראל שלשום, פרסמה את דו"חותיה הרבעוניים ביום חמישי האחרון והיכתה בסנט אחד את ציפיות האנליסטים לרווח רבעוני של 32 סנט.

ענקית האנרגיה שברון התקדמה צעד נוסף לקראת החלטת פיתוח שדה גז טבעי ענק באוסטרליה בשווי חזוי של 42 מיליארד דולר, כאשר קיבלה את אישור המשרד לאיכות הסביבה האוסטרלי. שברון חברה במיזם לאקסון מובייל ושתיהן צפויות לרכז עניין, בין היתר על רקע התאוששות קלה במחיר הנפט.

ג'ונסון אנד ג'ונסון זוכה בערעור נגד טבע

ג'ונסון אנד ג'ונסון זכתה בערעור נגד טבע וחברת תרופות נוספת המורה למעשה לשתי החברות האחרות להוריד משכך כאבים גנרי של ג'ונסון שהחברות משווקות כבר כ-3 שנים.

אלביט הדמיה מרכזת עניין על רקע פרסום דו"חות חברה הבת פלאזה סנטרס (נסחרת בבורסה הראשית בלונדון ובבורסת ורשה), מהם עולה כי החברה עברה להפסד נקי של 28.4 מיליון אירו במחצית הראשונה, לעומת רווח של 44.5 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד.

מניית טאואר ירדה במחזור מסחר קטן, אך הוסיפה להיסחר מעל מחיר של דולר והמשיכה לרכז עניין על רקע העובדה כי אמש סיכמה עשרה ימי מסחר רצופים מעל מחיר של דולר, דבר שהסיר מעליה את איום המחיקה של המניה מבורסת הנאסד"ק.

בלופניקס הודיעה היום כי השלימה פרויקט מודרניזציה בתחום ה-IT לחברת LADPC בישראל.