מכירות הבתים החדשים בארה"ב זינקו ביולי ל-433 אלף בתים

צפי האנליסטים עמד על 390 אלף בתים חדשים בלבד ■ ההזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב זינקו ב-4.9% - האנליסטים בוול סטריט ציפו לעלייה של 3% בלבד ■ בהזמנות המוצרים, להוציא תחבורה נרשמה עלייה של 0.8%

שוק הנדל"ן האמריקני מגלה סימני התאוששות. מכירות הבתים בארה"ב זינקו בחודש יולי ב-9.6% ל-433 אלף בתים חדשים. צפי האנליסטים עמד על 390 אלף בתים לעומת מכירות של 384 אלף בתים חדשים בחודש יוני. הנתון מצטרף לנתון החיובי שבו מחירי הבתים ירדו פחות מהצפוי.

בשעה 15:30 שעון ישראל פורסמו נתוני הזמנות מוצרים בני קיימא לחודש יולי. הזמנות מוצרים בני קיימא בחודש החולף עלו ב-4.9% לעומת צפי האנליסטים שציפו לעלייה של 3% בלבד. העלייה המשמעותית והמפתיעה באה לאחר ירידה של 2.2% בחודש יוני לאחר שהנתון תוקן מירידה של 2.5% שנרשמה בחודש שעבר.

הצלחת תוכנית הגריטה הפופולרית "מזומן תמורת גרוטאה", בה השקיע הממשל האמריקני 3 מיליארד דולר, השפיעה לטובה על הנתונים בחודש יולי באופן חד פעמי והיתה הגורם המרכזי לזינוק בהזמנות שניראה כי במידה מסויימת הינו חד פעמי. ואכן ההפרש בין נתוני ההזמנות למדד הליבה המנכה הוצאות על כלי רכב ומטוסים גדול משמעותית מההפרש הרגיל. ההזמנות של כלי תחבורה רשמו ביולי עלייה של 18.4%.

בהזמנות המוצרים, להוציא תחבורה נרשמה עלייה של 0.8% בלבד - פחות מצפי האנליסטים לעלייה של 0.9% לאחר עלייה של 2.5% במדד הליבה בחודש יוני.

נתון נוסף שתרם לעלייה בהזמנות למוצרים בני קיימא ולפער בין הנתון הכללי לנתון הליבה הוא זינוק של 107% בביקוש למטוסים בחודש יולי. הזינוק למטוסים בחודש יולי בא לאחר ירידה של 30% בחודש יוני.

בחודש יולי נרשמה עלייה של 6.6% בהזמנת מכונות. הזמנות מוצרי אלקטרוניקה להוציא מובילים למחצה עלו ב-1.6% למרות ירידה של 2.8% בהזמנות מחשבים. הזמנות לציוד חשמלי עלו ביולי ב-5.3%.

המשקיעים בוול סטריט רואים עלייה בנתוני ההזמנות לאחר חמישה חודשים רצופים של ירידות. הדבר מסמן עלייה מתחתית שהגיע אליה הייצור התעשייתי.