אלטשולר שחם נגד הבנקים: מבקש לבטל חלק מהסכמי ההפצה

את המהלך מוביל יאיר לוינשטיין, המנכ"ל החדש של אלטשולר שחם גמל, שהסביר ל"גלובס" כי המטרה היא "לאפשר למערכת ההפצה הבנקאית לפעול לצד מערכת ההפצה של הסוכנים, לשם מתן שירות ורמת תפעול גבוהה יותר בכל ערוץ הפצה"

אלטשולר שחם פותח חזית נגד הבנקים, ומתכוון לבטל חלק מהסכמי ההפצה לקופות הגמל וקרנות ההשתלמות. בית ההשקעות שבניהול גילעד אלטשולר ורן שחם, יפיץ דרך הבנקים רק קופה או קרן אחת בכל מסלול השקעה, והשאר ישווקו רק על ידי סוכני ביטוח ומפיצים אחרים. אלטשולר שחם מנהל נכסי גמל ב-8.6 מיליארד שקל.

את המהלך מוביל יאיר לוינשטיין, המנכ"ל החדש של אלטשולר שחם גמל, שהסביר ל"גלובס" כי המטרה היא "לאפשר למערכת ההפצה הבנקאית לפעול לצד מערכת ההפצה של הסוכנים, לשם מתן שירות ורמת תפעול גבוהה יותר בכל ערוץ הפצה". להערכת לוינשטיין הבנקים לא יתנגדו לפתיחת ההסכמים. בשוק ההון מעריכים כי באלטשולר שחם מבקשים לחסוך בעמלות שהם משלמים לבנקים.

"מונקי ביזנס"

עם זאת במערכת הבנקאית לא אוהבים את הצעד, שמעמיד אותם במצב בעייתי, מכיוון שהם מחויבים לתת ייעוץ אובייקטיבי ללקוחות, ולהציע להם את כל המוצרים המתאימים להם.

"מבחינתנו זה מונקי ביזנס", אומר בכיר באחד הבנקים. "אם אלטשולר לא רוצים לעבוד עם הבנק שיבטלו את הסכם ההפצה". עמיתו בבנק אחר הצהיר כי "לא נשנה הסכמים. הדרישה אינה עולה בקנה אחד עם החוק המחייב אותי להציג ללקוח את כל המוצרים, אני ממליץ להם שלא יבקשו לפתוח את הסכם ההפצה".

באלטשולר שחם מסבירים כי סיבה נוספת היא רצונם להימנע מניגוד העניינים שיש לעיתים בין הבנקים ולסוכנים. הבנקים מקבלים את העמלה בכל מקרה, גם אם הם לא מייעצים ללקוח לעבור לקופה אחרת, בעוד לסוכנים יש אינטרס לעודד ניוד, שכן הם מתוגמלים על העברות בין קופות. על פי הערכות, כ-80% מהקופות והקרנות המדורגות בבנקים, זוכות להמלצת "החזק" מהבנקים.

במקביל נודע כי בעקבות האיחוד עם פרפקט, בכוונת אלטשולר שחם למזג חלק מ-34 הקופות והקרנות של בית ההשקעות. בכל מקרה בכוונת אלטשולר לשמר את המותג פרפקט.