קובי אלכסנדר משכיר דירה במנהטן ב-100 א' ד' בחודש

ה"ניו יורק פוסט": זרם המזומנים ייפסק בקרוב; השלטונות עומדים להפקיע את הקונדו המושכר וקונדו נוסף בבעלותו של מייסד חברת קומברס ■ שוויו של אלכסנדר מוערך ב"לפחות 250 מיליון דולר"

קובי אלכסנדר, מייסד קומברס , שמבלה את ימיו בבית פאר באתר גולף בנמיביה, הרחק מהזרועות השלוחות של החוק האמריקני, משכיר בשלט-רחוק דירת קונדו במנהטן, ברחוב ה-56 מערב, בקומה ה-64 של מגדל המגורים המפואר פארק אימפריאל. כך מדווח היום (ד') נו יורק פוסט במדור הרכילות הפופולרית שלו, "עמוד 6".

בידיעה, שנפתחת בשאלה הרטורית, "אז אולי הפשע כן משתלם?", מדווח הפוסט, שאלכסנדר גובה 100 אלף דולר בחודש תמורת השכרת הדירה, שמשתרעת על פני קומה שלמה. השוכר הוא מנהל קרן גידור שיושבת באסיה.

אלכסנדר, שהיה מנכ"ל קומברס, נמלט לנמיביה לאחר שהתובע הפדרלי בניו-יורק הגיש נגדו כתב אישום בגין מעורבותו בתיארוך לאחור של אופציות מניות שקיבל מהחברה. לפי טענות התביעה, התרגיל הפיננסי הזרים מיליוני דולר לכיסו של אלכסנדר. הוא היה, ועודו, צפוי לעונש מרבי של 25 שנות מאסר.

במקום לעמוד לדין, כפי שעשו עשרות בכירים בחברות אמריקניות שהואשמו בתיארוך לאחור, העדיף אלכסנדר למצוא מקלט בנמיביה. דרישות ארה"ב משלטונות נמיביה להסגיר את אלכסנדר לא הניבו עד עתה פרי. לשתי המדינות אין הסכם הסגרה.

הפוסט מציין, כי שוויו של אלכסנדר הוא "לפחות" 250 מיליון דולר. הוא העביר לישראל 57 מיליון דולר קודם שנמלט לנמיביה. אלכסנדר מחזיק במשכנתא בסך מיליון דולר על הדירה ברחוב ה-56.

התשובה לשאלה האם הפשע כן משתלם לאלכסנדר היא, כנראה, לא. לפי העיתון, השלטונות מתכננים להפקיע את הדירה המושכרת ודירה נוספת ברחוב ה-57 מערב.