רווחי פרוטרום ירדו ב-16.7% ל-10 מיליון דולר ברבעון השני

זאת לעומת 12 מיליון דולר ברבעון המקביל ■ שיעור הרווחיות הגולמית של החברה ברבעון זה עמד על 36.9%, ירידה לעומת 37.5% ברבעון המקביל, ושיפור לעומת הרבעון הראשון, בו עמדה הרווחיות הגולמית של החברה על 35.8%

המשבר הכלכלי לא פסח על תחום המזון הנחשב לדפנסיבי, ותוצאות פרוטרום , המייצרת תמציות לתעשיית המזון, הושפעו מהקיטון במלאים אצל לקוחותיה.

פרוטרום פועלת באמצעות שתי חטיבות, חטיבת התמציות והטעמים, העוסקת בייצור ושיווק של תמציות טעם; וחטיבת חומרי הגלם, העוסקת בייצור ושיווק מיצי טעם ורכיבי מזון טבעיים, שמנים אתריים וכימיקלים ארומטיים.

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-106.7 מיליון דולר, ירידה של 19.5% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל. מרבית ההכנסות של החברה מגיעות מאירופה, אולם החברה מדווחת בדולרים. כאשר הדולר מתחזק מול האירו ומטבעות אירופאים אחרים, תרגום ההכנסות מאירו לדולר נמוך יותר. התחזקות הדולר ברבעון השני ביחס לרבעון המקביל אשתקד גרעה מהמכירות הדולריות כ-14%, כך שבנטרול השפעות מטבע, פחתו הכנסות החברה ב-5.5% בלבד. להערכת פרוטרום, מגמת קיטון המלאי אצל לקוחותיה הולכת ומתמתנת, והיא מעריכה כי שמרה על נתח השוק שלה.

שיעור הרווחיות הגולמית של החברה ברבעון זה עמד על 36.9%, ירידה לעומת 37.5% ברבעון המקביל, ושיפור לעומת הרבעון הראשון, בו עמדה הרווחיות הגולמית של החברה על 35.8%.

בסוף הרבעון השני רכשה פרוטרום את פעילות התמציות של חברת כריסטיאן הנסן הגרמנית, תמורת 7.3 מיליון דולר. פעילותה של החברה הנרכשת עדיין לא באה לידי ביטוי ברבעון השני באופן מלא, אולם פרוטרום רשמה ברבעון זה הוצאה חד פעמית בגובה של 0.8 מיליון דולר, בעקבות תכנית רה ארגון בחטיבה שנרכשה.

הוצאות המימון של החברה עמדו על 65 אלף דולר בלבד, לעומת 2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי של החברה ברבעון ב-10 מיליון דולר, לעומת 12 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בניגוד לרווח, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה גבוה יותר והסתכם ב-19.6 מיליון דולר, ולעומת 14.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

נשיא פרוטרום ומנהל העסקים הראשי שלה, אורי יהודאי, אמר היום כי "המשבר הכלכלי שחווה העולם שינה מהותית את מגמת הצמיחה שאפיינה את מרבית הכלכלות בשנים האחרונות. מאז פרוץ המשבר פועלת הנהלת החברה באופן שוטף למיקסום התייעלות תוך הורדה ובקרת הוצאות הדוקה וממוקדת, שמביאות לשיפור כושר התחרות שלה". עוד הוסיף יהודאי כי ישנו שיפור בשיעורי הרווחיות והרווח לעומת הרבעון הראשון של השנה. על-אף המשבר, יהודאי משוכנע שיוכל להגיע ליעד שהציבה החברה, להגיע להיקף מכירות של מיליארד דולר בשנת 2012.