מחיר הנפט התייקר ב- 1.5% ל-72.51 דולר לחבית

זאת, על רקע היחלשות הדולר ■ מוקדם יותר ירד הנפט ביותר מ-2% מתחת ל-70 ד' לחבית ■ מחירי הגז הטבעי צנחו לשפל של 7 שנים ■ בכיר המתמחה בסחורות: "נצלו כל ירידה במחירים כדי לאסוף סחורה"

כמו בוול סטריט, גם במסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק ננעל יום מסחר תנודתי. החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בחודש ספטמבר ננעלו הערב (ה') בסיום המסחר בעלייה של 1.49% ל-72.51 דולר לחבית.

העלייה במחיר החבית מרשימה עוד יותר, היות שבמהלך המסחר הרציף, ירד הנפט ביותר מ-2% אל מתחת רף 70 הדולר לחבית, לפני שהתייצב שוב ושעט מעלה. העלייה היום באה על רקע החולשה של הדולר, שנסחר בקורלציה הפוכה למסחר בזהב השחור. המטבע האמריקני ממשיך להיחלש מול האירו ונסחר ב-1.44 דולר.

זכארי אוקסמן מ-TrendMax Futures, חברה המתמחה בחוזים עתידיים ובסחורות, התייחס היום למחירי הנפט וציין כי "היה מנצל כל ירידה במחיר כדי לאסוף סחורה היות והדולר הנמוך אמור לתת תמיכה לנפט ולסחורות האחרות".

מחירי הגז הטבעי נפלו היום במסחר בניו יורק ביותר מ-6% למחיר הנמוך ביותר ב-7 השנים האחרונות לאחר שהממשל האמריקני הודיע על עלייה במלאי הגז הטבעי.

בדסק הסחורות של E-Trader, ציינו היום כי המכפיל בין שער הנפט לבין שער הגז הטבעי נמצא באחד משיאיו ההיסטוריים. "יחס המחירים בין הנפט, שנסחר במחיר הקרוב לשיאו השנתי, לבין מחיר הגז הטבעי, הוא בין פי 6 לפי 10. בסוף 2008 צללו שניהם, אך בעוד שמחיר הנפט תיקן וטיפס השנה עד לשער של 71.39 דולר לחבית, הגז הטבעי נסחר עדיין במחיר של 2.9 כלומר אנו עדים למכפיל של פי 25", הסבירו. על כן, מעריכים בחדר המסחר כי מחירה של חבית הנפט יירד בחודשים הקרובים.